[ad_1]

به گزارش قومس؛ حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ضمن بیان اینکه واحد سونوگرافی سرپایی در پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از امروز پانزدهم فروردین راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: هدف از راه‌اندازی این مرکز با تعرفه دولتی کمک و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه این مرکز آمادگی پذیرش چهل نفر به‌صورت روزانه را برای انجام سونوگرافی دارد، افزود: نوبت‌دهی برای متقاضیان و بیماران از طریق سامانه اینترنتی ۳۱۲۵ و اپلیکیشن P۲۴ امکان‌پذیر خواهد بود.

شیبانی با بیان اینکه چهار نوع سونوگرافی کبد و شکم، پستان، دوران بارداری و رحم و ضمائم در این مرکز انجام می‌شود، ابراز داشت: بیماران باید توصیه‌های پزشکی قبل از انجام سونوگرافی را به‌دقت رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه تصریح کرد: در سونوگرافی کبد و شکم بیمار حداقل باید شش الی هشت ساعت ناشتا باشد برای انجام سونوگرافی پستان نیز همراه‌داشتن آزمایش ماموگرافی الزامی است و مادران باردار باید سونوگرافی‌های قبلی و مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشند و برای سونوگرافی رحم و پروستات و لگن بیمار باید آب و مایعات زیاد بنوشد.

وی ضمن بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز با مشارکت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور بوده است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند از فردا نسبت به‌نوبت گرفتن و انجام سونوگرافی اقدام کنند.

مهر

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: