[ad_1]

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان خبر داد:

سعید اسماعیل‌پور، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، از افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری خبر داد و گفت: این افزایش نرخ پس از تصویب شورای شهر وتایید کمیته انطباق فرمانداری انجام‌گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان تصریح کرد: افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری قابلیت اجرایی دارد و در حال تهیه برچسب نرخ نامه هستیم که طی چند روز آینده قابل‌نصب بروی شیشه تاکسی‌ها است.

بنا به گفته اسماعیل‌پور کارت بلیت اتوبوس ۲ هزار تومان و پرداخت نقدی ۵ هزار تومان است که این اختلاف قیمت برای تشویق شهروندان به تهیه کارت بلیت اتوبوس است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کسانیکه نسبت به دریافت کرایه مازاد شکایت دارند می‌بایست به واحد بازرسی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مراجعه و شکایت کتبی کنند و در صورت محرز شدن تخلف تاکسی مربوطه به کمیته تخلفات ارجاع داده می‌شود.

بنا به گفته اسماعیل‌پور مجازات تاکسی‌های متخلف برای بار اول تذکر شفاهی و برای دفعات بعدی انتقال ماشین به پارکینگ از ۱ الی ۱۵ روز و برای دفعات بعدی ابطال پروانه خواهد بود.

وی علت نداشتن دستگاه پوز در تاکسی‌ها را عدم استقبال رانندگان عنوان کرد و افزود: در یک دوره‌ای تمام تاکسی‌ها به دستگاه پوز متصل شدند، اما به دلیل اینکه شرکت تحویل‌دهنده درخواست دریافت کارمزد را به ازای هر تراکنش داشت با عدم استقبال راندگان مواجه شد.

وی درنهایت بیان کرد: خوشبختانه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری سمنان مأموریت دارد که از طریق کیف پول الکترونیکی بحث پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها را انجام دهد که کارها نهایی شده و کد QR  نیز در اغلب تاکسی‌ها نصب‌شده و پرداختی‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود تا مشکلات پرداختی شهروندان رفع شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: