حمید احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار جمع‌آوری شده، از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین‌ماه امسال، درصد پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان به ۵۸ درصد رسید.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی میزان پرشدگی سد دامغان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: سال گذشته در این زمان ۷۲ درصد از ظرفیت گنجایش مخزن سد شهید شاهچراغی دامغان پر شده بود و این بدین معنی است که میزان پرشدگی مخزن این سد از ۱۱.۸ میلیون متر مکعب در همین تاریخ در سال آبی گذشته به ۹.۶ میلیون متر مکعب در هفتم فروردین امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان  افزود: تراز نرمال سد دامغان ۱۶.۵ میلیون متر مکعب است.

احسانی همچنین از کاهش درصد پرشدگی سد مجن تا هفتم فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین‌ماه امسال، میزان پرشدگی سد مجن به ۶۲ درصد رسید که این میزان با توجه به آمار ۷۰ درصدی میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته تا همین تاریخ، کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تراز نرمال سد مجن ۳.۴ میلیون متر مکعب است عنوان کرد: میزان پرشدگی سد مجن تا هفتم فروردین ماه امسال ۲.۰۶ میلیون متر مکعب بوده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲.۳۲ میلیون متر مکعب بود و این آمار از کاهش ۲۶۰ هزار متر مکعبی آب پشت مخزن این سد حکایت دارد.

Shares: