[ad_1]

به گزارش مرآت، علی اصغر جلالی مدیرکل عشایری استان سمنان درباره مشکل تأمین نهاده‌های دامی از سوی دامداران عشایر استان سمنان و قیمت گذاری آن بیان کرد: نهاده‌های دامی در بازارگاه به صورت دولتی حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌شود و لذا عشایر استان سمنان برخی مشکلاتی در زمینه تأمین نهاده‌های دامی دارند چرا که کمبود نقدینگی بسیاری متوجه عشایر استان است.

وی با بیان اینکه نقدینگی در دست دامداران و تمام کسانی که خریدار نهاده‌ها هستند، به شدت در یک سال اخیر کاهش پیدا کرده در نتیجه شرکت‌های خصوصی وارد کننده مجبور هستند که نهادهایشان را زیر قیمت دولتی ارائه کننده تا فروش برود، تاکید کرد: برخی عشایر در کنار مشکل گرانی نهاده‌ها، حتی بدهی بانکی نیز دارند و این بر مشکلاتشان افزوده است.

مدیرکل عشایری استان سمنان با بیان اینکه تصمیم بر این شد برای عشایری که نمی‌توانند نهاده‌های دامی خود را تهیه کنند و حتی بدهی به بانک نیز بابت تسهیلات دامدار کارت دارند، تسهیلات و همکاری‌هایی در نظر گرفته شود، گفت: تمدید تسهیلات به مدت ۵۰ روز و عدم برگشت زدن چک‌های دامداران عشایر از جمله مسائلی است که تمهید می‌شود.

جلالی با بیان اینکه اوج بدهکاری‌ها در اسفندماه و فروردین ماه رخ می‌دهد که دامداران چک و سررسید دارند، تاکید کرد: نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم مشکلات دامداران عشایر را حل و حتی نهاده‌های مورد نیازشان را هم تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه نهاده‌هایی به صورت شش ماهه نیز برای عشایر استان سمنان در نظر گرفته شده تا بتوانند بعد از فروش بره‌های دام‌هایشان، بدهکاری خود را بپردازند، ابراز کرد: تمام عشایر در این طرح به شرکت پشتیبانی معرفی می‌شوند تا بعد از تضامینی که از آنها اخذ می‌شود، نهاده‌های دامی به آنها داده شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: