[ad_1]

سرپرست اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:

به گزارش خبرنگار مرآت؛ امیرحسین قزوینیان، سرپرست اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در نشست خبری پیش از ظهر امروز و در جمع اصحاب رسانه از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان سمنان خبرداد و گفت: این جشنواره با هدف تجلیل از خیرین مدرسه ساز از جشنواره بیست وسوم تا بیست وچهارم و حمایت انها جهت تکمیل طرح های نیمه تمام برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در ادامه افزود: در استان سمنان  ۶۱۷ خیر وجود دارد که بخشی از این افراد و موسسات از خارج از استان کمک های خود را برای ما ارسال می کنند و در تلاش هستیم برای حضورمستمر آنها در سال های آتی تعهداتی را از این افراد اخذ کنیم.

وی از تعهد ۳۵۱ میلیارد ریالی خیرین در این جشنواره خبرداد وافزود: ۶۹ درصد از این تعهدات تحقق پیدا کرده و در حال حاضراز ۹۱ پروژه در سطح استان سمنان ۴۹ پروژه با مشارکت خیرین در حال انجام است وامیدوار هستیم بتوانیم تعداد این پروژه های مشارکتی را افزایش دهیم.

بنا به گفته قزوینیان تکمیل ۹۱ پروژه مزبور نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است که اگرهمراهی خیرین نباشد این پروژه ها جندین سال زمان خواهد برد.

قزوینیان تصریح کرد: در سالجاری ۲۱ پروژه تحویل داده می شود که از این تعداد ۱۶ پروژه مشارکتی است و امیدوارهستیم با همراهی بیشتر خیرین در سال های آینده تعداد پروژه های مشارکتی افزایش یابد.

این مقام مسئول از وجود ۴۴ مدرسه دو نوبته در شهرستان های سمنان و شاهرود خبرداد و افزود: بیشترین بحران مدارس دونوبته مربوط به این دو شهرستان است که تراکم بالای دانش آموزان را در این دو شهرستان شاهد هستیم.

سرپرست اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ابراز کرد: هرساله به جهت آنکه استان سمنان یک استان مهاجر پذیر اتباع افغان است با حجم غیرقابل پیش بینی از مهاجرین اتباع مواجه می شویم که ساماندهی این دانش آموزان در مدارس موجحب افزایش تعداد دانش اموزان می شود.

قزوینیان از وجود ۳۰۰ مدرسه تخریبی در سطح استان سمنان خبرداد و بیان داشت: در استان سمنان ۸۱۴ مدرسه دایر است که از این تعداد حدود ۳۰۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد که از طریق فروش املاک مازاد آموزش و پرورش و یا از طرق دیگر مدارس جایگزین ساخته خواهد شد.

وی همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان خبرداد و افزود: از این مقدار اعتبار در حدود ۵۰ میلیارد تومان آن در سال گذشته به این نهاد اختصاص داده شد و طی سال جاری نیز اعتبارات مناسبی در حال  پرداخت است که موجب شده تعداد پروزه های در حال ساخت افزایش یابد.

قزوینیان از اجرای ۴ مرحله طرح اجر به اجر در استان سمنان جهت مشارکت عموم مردم در ساخت مدرسه خبرداد و گفت: از محل این طرح حدود ۱۶۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

انتهای پیام/

 

 

[ad_2]

منبع

Shares: