[ad_1]

به گزارش مرات، در تازه‌ترین رنگ‌بندی وضعیت کرونا در کشور، شهرستانهای سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، میامی، مهدیشهر، سرخه و آرادان در وضعیت آبی قرار دارند.

در رنگ‌بندی قبلی کرونایی، مهدیشهر تنها شهرستان استان سمنان با وضعیت زرد کرونایی و بقیه شهرستان‌ها آبی بود.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر پایه آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته در کشور صفر است و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از سه به چهار شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۷۶ به ۶۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۶۹ به ۳۸۲ شهر افزایش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم دی ماه از مشاهده نخستین موارد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور خبر داد و گفت: روز گذشته، سه مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است در کشور مشاهده شد.

پدرام پاک آیین افزود: از این سه مورد، ۲ نمونه مربوط به زیرسویه BQ۱ و یک مورد مربوط به زیرسویه XBB است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان با تأکید بر اینکه واکسیناسیون در کاهش شدت بیماری مؤثر است، بیان کرد: خواهش ما از کسانی که بیمار نشده‌اند، این است که واکسیناسیون خود علیه ویروس کرونا را کامل کنند.

سیدسعید کسائیان افزود: افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آن ها گذشته و در این ایام بیمار نشده‌اند، خواهش می‌کنیم که برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در تمام مراکز بهداشت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام می‌شود.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: