[ad_1]

به گزارش مرآت، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اهتمام جدی دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف قانونی پرونده متهمان زن بازداشتی در مراجع قضایی و بازداشتگاه‌های این استان خبر داد.

وی افزود: در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه و به‌موجب اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی سال جاری با رویکرد ساماندهی امور زندان و زندانیان به‌ویژه بانوان زندانی محبوس در بازداشتگاه‌های سراسر استان، به تمامی مقامات قضایی استان دستور تعیین تکلیف قانونی و فوری پرونده متهمان زن بازداشتی صادر شد تا هیچ متهم زنی، بی‌مورد و بلاتکلیف در زندان‌های استان نباشد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در این راستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، متهم زن بلاتکلیف در مراجع قضایی و بازداشتگاه‌های این استان وجود ندارد.

عبداللهی ادامه داد: دستگاه قضایی استان سمنان نسبت به وضع تک‌تک زندانیان حساسیت دارد و شخصاً نظارت و پیگیری بر زندان و امور زندانیان و تداوم بازدید از زندان‌های استان را به‌صورت سرزده و از پیش تعیین‌شده انجام می‌دهم.

وی گفت: مقرر شده تمامی مسؤولان قضایی استان سمنان در طول ماه و همچنین در نخستین پنجشنبه ابتدایی هر ماه برای تکمیل روند بررسی اوضاع و احوال زندانیان اقدام کنند تا روند نگهداری افراد محبوس‌شده در زندان‌ها دائماً در حال نظارت و پیگیری باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: حفظ کرامت انسانی ازجمله اهدافی است که در دستگاه قضایی استان مورد توجه است و علاوه بر رعایت این مهم در مراجع قضایی به مسؤولان زندان‌های استان تاکیده شده، کرامت انسانی زندانیان را رعایت کنند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: همچنین تأکید شده تا در انتقال حوائج زندانیان به مقامات قضایی کوتاهی نداشته باشند و با رفتار کریمانه با آنان برخورد کنند تا در دوران تأمل و تفکری که در اثر رفتار معارض قانون آنان به وجود آمده، بازپروری اجتماعی به نحو اَحسن انجام شود و نباید حتی یک زندانی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: