[ad_1]

همزمان با برگزاری هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت صورت می گیرد؛

به گزارش خبرنگار مرآت، جلسه هماهنگی و اجرایی برگزاری هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت به ریاست فرماندار دامغان و با حضور جمعی از ستاد مرکزی تهران، خسرو فولادیان رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه ناحیه دامغان و روسای دانشگاههای دامغان، پیام نور و آزاد تشکیل شد.

مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان در این جلسه گفت: با اشاره به تاکید و دستور سریع استاندار، تمامی ادارات کل و ادارات شهرستان در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت همکاری لازم را دارند.

وی در ادامه افزود: با توجه به حضور مهمانان، اندیشمندان و شخصیت های مختلف کشوری و لشگری در این اجلاسیه فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم شهرستان دامغان را معرفی و مشکلات آن را در سفر مسئولان به دامغان بررسی و مرتفع کنیم.

همچنین کمیته های پنجگانه در فرمانداری تشکیل می شود که نسبت به انجام کارها در فرصت باقی مانده اقدامات لازم صورت پذیرد.

با توجه به مصوبه شورای عالی این اجلاسیه و همچنین مصوبه شورای استان که از سوی استاندار ابلاغ شده برنامه ریزی های لازم جهت اسکان مدعوین، بازدید از اماکن تاریخی دامغان و جلسه هیئت های علمی شرکت کننده از دانشگاها با روسای دانشگاه دامغان برنامه ریزی شد.

با توجه به حضور هییت های علمی از چندین دانشگاه جهان نسبت به عقد تفاهم نامه بین دانشگاه دامغان ودانشگاههای مهمان ازسوی ستاد اجلاسیه هماهنگی لازم به عمل آید.

همچنین نمایشگاه بزرگ “از غربت تا قدرت” به مدت ۵ روز همزمان با برگزاری اجلاسیه در دانشگاه دامغان در محیطی به مساحت ۲۵ هزار متر برپا می شود.

فرماندار و اعضای شرکت کننده در جلسه با حضور میدانی در دانشگاه و بازدید از محل، برنامه ریزی های لازم را با حضور روسای ادارات و اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه انجام دادند.

در این نمایشگاه که مصادف شده همزمان با دفاع مقدس برنامه های ویژه فرهنگی و مذهبی نیز تدارک دیده شده که هرشب با یک برنامه همراه می شود.

حضور رده های نظامی، فرهنگی مذهبی با برپایی غرفه در این نمایشگاه و همچنین موکب‌های های عزاداری و پذیرایی از زائرانی که مشرف می شوند به حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و زائرانی که از زیارت اربعین برمی گردند از دیگر برنامه های نمایشگاه از” غربت تا قدرت” می باشد .

این نمایشگاه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار افتتاح خواهد شد و تا شب آخر ماه صفر که اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت است به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: