[ad_1]

به گزارش قومس، محمد حسین ذوالفقاری در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در کمیته امداد می‌کوشیم تا ماهی‌گیری به جای ماهی دادن را به مددجویان تحت حمایت بیاموزیم، ابراز داشت: هدف عمده از این اقدام توانمندسازی، اتکای مددجویان به خودشان و ایجاد رونق اقتصادی برای خانواده‌های تحت پوشش است.

 

وی ضمن بیان اینکه برای تحقق این مهم طرحی به نام راهبران شغلی همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز در مرحله اجرا است، افزود: هدف این طرح اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجاد شده برای مددجویان است لذا مددجو بعد از مشاوره شغلی و استعداد سنجی بعد از یادگیری مهارت از طریق این راهبران شغلی وارد بازار کار می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۵۰۰ رشته شغلی مختلف برای مددجویان تحت حمایت استان ایجاد می‌شود، ابراز داشت: به دنبال راهکارهایی برای افزایش بهره روی طرح‌های اشتغال مددجویان هستیم که راهبران شغلی در این حوزه می‌توانند بسیار راهگشا و یاریگر کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت باشند.

 

ذوالفقاری ضمن بیان اینکه برخی مددجویان قادر به فروش محصول تولیدی خود نیستند، تصریح کرد: دیگر کمک راهبران شغلی تأمین مواد اولیه، مشاوره شغلی، تأمین بازار فروش و ایجاد زنجیره شغلی است.

 

وی ضمن بیان اینکه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب ۳۰ طرح دانش بنیان تحت نظارت کمیته امداد در استان سمنان فعال است، افزود: ایجاد ۴۱ اقامتگاه بوم. گردی برای مددجویان دیگر تلاش مجریان طرح‌های اشتغال استان بوده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: