[ad_1]

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان:

به گزارش قومس، نادر مالکی،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان روز دوشنبه گفت: تخصیص پرداختی به مصوبات طرح های عمرانی سفر رییس جمهور به استان سمنان تاکنون طی پنج مرحله به میزان یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تصریح کرد: بیشترین تخصیص اعتبارات پیرو مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان در حوزه راه، کشاورزی، بهداشت، درمان و آب است.

وی بیان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی میامی، تجهیز بخش سوانح و سوختگی بیمارستان آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان، و بلوک زایمان مرکز آموزشی پژوهشی درمانی بهار شاهرود، از جمله طرح‌های عمرانی تکمیل شده در حوزه درمان با تخصیص اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: راه عباس آباد- کاهک در شهرستان میامی، مرکز اورژانس بیمارستان آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان، مرکز همایش های بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه سمنان، آمفی تئاتر دانشگاه گرمسار، مرحله اول تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان و قطعه یک محور سمنان به فیروزکوه، از دیگر طرح‌هایی است که با تخصیص اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرآت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد که در این سفر بخیر خیر و برکت ۱۴۵ مصوبه شامل ۴۶۹ ریزطرح با اعتبار افزون بر ۱۴ هزار ۳۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مرتبط با ۲۵ نهاد وزارتخانه به تصویب رسید که از این تعداد ۱۱۷ مصوبه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عمرانی زیربنایی و ۲۸ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه اقتصادی است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: