[ad_1]

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح:

به گزارش قومس، امیر نوروزی، مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح اظهار کرد: امروزه برای درمان ناباروری، بسته به علت نازایی در زوجین، از تکنیک‌های نوین و متنوعی استفاده می‌شود که سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح این روش‌های جدید را در تعهدات اخیر خود برای کارکنان وظیفه و عائله آنان همانند سایر بیمه‌شدگان سازمان لحاظ کرده است.

وی افزود: بر این اساس، روش میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI) سه بار در هر سال، لقاح خارج از رحم (IVF) سه بار در هر سال، تلقیح درون رحمی (IUI) سه بار در هر سال و انتقال جنین به داخل رحم (FET)سه بار در هر سال تحت پوشش بیمه‌ای سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح افزود: به منظور اجرایی شدن تعهدات جدید، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح اقدام به تدوین دستورالعمل ضوابط خدمات نازایی کرده که از آذرماه سالجاری برای کارکنان وظیفه اجرایی شده است.

نوروزی درادامه افزود: علاوه بر تعهد تمامی داروهای مورد نیاز جهت درمان نازایی؛ تمامی هزینه‌های تشخیصی – درمانی مرتبط موجود در پرونده مانند سونوگرافی، آزمایشات، هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، سی تی اسکن، هیستروسالپنگوگرافی برای کلیه بیمه‌شدگان وظیفه برابر ضوابط و مقرارت جاری سازمان قابل محاسبه و پرداخت است.

گفتنی است، ناباروری از منظر پزشکی اختلالی پیچیده است که روند درمانی یک زوج نابارور از بررسی اولیه، آغاز و تا اتمام اقدامات تشخیصی و پاراکلینکی ادامه می‌یابد. این روند مراجعات مکرر و افزایش هزینه‌های درمانی را در پی دارد و پرداخت این هزینه‌ها برای زوجین غیرممکن یا به سختی امکانپذیر است، از طرفی در صورت عدم درمان و حصول نتیجه می‌تواند به یک معضل تبدیل شده و نهاد مستحکم خانواده را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین اقدام جدید سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در ارائه خدمات مطلوب نازایی ضمن کاهش پرداخت از جیب، برای درمان ناباروری و تسهیل فرآیند دسترسی به این خدمات در اقصی نقاط کشور، موجبات افزایش رضایتمندی و برخورداری عادلانه مشترکین از خدمات نوین این سازمان را فراهم خواهد آورد.

پایان پیام/

فارس

[ad_2]

منبع

Shares: