[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمدجعفر عبدالهی رئیس‌کل دادگستری سمنان با اشاره به مهم‌ترین اهداف ۴ گانه دستگاه قضایی استان سمنان تا پایان سال اظهارکرد: اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ که برآیند سند تحول و تعالی قضایی است، تعیین تکلیف خودروهای نگهداری شده درپارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ظرف مهلت ۱۰ روز آینده، پالایش مجدد زندان‌های استان جهت بازگشت شرافتمندانه مددجویان واجد شرایط به جامعه، تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی، معوق و مُسن تمامی شعب سراسر استان از مهم‌ترین اهداف هستند.

رئیس‌کل دادگستری سمنان در جلسه شورای معاونین دستگاه قضایی استان سمنان که رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان به‌صورت برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند، اولویت‌های مهم دادگستری کل استان را تشریح و تبیین و با احصاء قبلی چالش‌ها، راهکارهای عملیاتی را ارائه کرد .

وی در ابتدای این نشست اقدام مذبوحانه شورای اتحادیه اروپا در معرفی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست «گروه‌های تروریستی» منشأ ترس آنان دانسته و خاطرنشان کرد: ایران به معنای واقع کلمه قدرتمندترین نظام دفاعی خاورمیانه را داراست و یقیناً پاسخ متقابل کشور قاطع و کوبنده خواهد بود.

عبدالهی در ادامه با تبریک حلول ماه مبارک رجب، ماه طاعت و بندگی خدا و خجسته میلاد امام باقر (ع) افزود: ماه رجب، ماه رحمت ذات باری‌تعالی و زمان نزول بخشش و مغفرت خداوند است. پاداش اعمال در این ماه مضاعف بوده و بنا به برخی روایات اگر بنده‌ای در این ماه پربرکت یک روز را روزه داشته باشد به میزان یک صدسال آتش جهنم را از خویش دور خواهد کرد .

وی تأکید کرد: انجام خدمت صحیح به مردم نشاط‌آور است و برای ارائه خدمتی مناسب و در خور شأن مردم علاوه برداشتن برنامه اولویت‌بندی در اجرای آن مهم است. با همفکری و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها، می‌توان برنامه‌ها را محقق و موفق عمل کرد.

رئیس‌کل دادگستری سمنان در ادامه به اولویت‌های دستگاه قضایی استان تا پایان سال جاری پرداخته و بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی استان اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۱ است. این برنامه نقشه راه و معیار فعالیت‌ها محسوب می‌شود؛ دستگاه قضایی استان برای سهولت در انجام اولویت‌ها، وظایف حوزه‌های قضایی را بر اساس ظرفیت‌ها مشخص و انتظار است با تلاش و کوشش رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب با اتحاد، همدلی و پشتکار مضاعف محورهای تعیین شده برای حوزه‌های قضایی قبل از پایان مهلت اختصاصی به بهترین شکل اجرا شود.

وی به دیگر موضوع جلسه در خصوص تعیین تکلیف خودروهای ناشی از توقیف جرائم مواد مخدر تأکید و ادامه داد: با هدف جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای نگهداری شده در پارکینگ‌های شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور، با ارائه گزارش رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می‌بایست ظرف ۱۰ روز آتی تعیین تکلیف وسائط نقلیه نگهداری شده در پارکینگ آن شورا انجام شود.

عبدالهی به اولویت دیگر دستگاه قضایی استان اشاره و تصریح کرد: دستگاه قضایی دنبال کاهش جمعیت کیفری است ولیکن تحقق این موضوع به معنای خلوت کردن زندان‌ها آن هم به هر قیمتی نیست. از رهگذر آزادی محکومان نباید به امنیت پایدار جامعه خللی وارد شود، با پالایش زندان‌های استان، زمینه بازگشت شرافتمندانه محکومان واجد شرایط به جامعه را فراهم کنیم.

رئیس‌کل دادگستری سمنان خطاب به رؤسا و دادستان‌های سراسر استان افزود: به مناسبت چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب و با ایجاد روحیه شادمانی مضاعف برای آحاد مردم جامعه، با بررسی همه‌جانبه در زندان‌های استان، اشخاص مستعد آزادی با احراز شرایط، شناسایی و با تجربیات به‌دست‌آمده در مناسبت‌های بهمن‌ماه سال جاری امکان بازگشت شرافتمندانه مددجویان را به جامعه مهیا سازیم .

عبدالهی در خاتمه به تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی، معوق و مُسن پرداخته و گفت: پرونده‌های رسوبی به پرونده‌هایی با عمر بیش از ۳ سال از زمان ثبت و پرونده‌های مُسن با عمر یک تا ۳ سال از زمان ثبت اطلاق می‌شود، انتظار است قبل از اتمام سال جاری پرونده‌های رسوبی، معوق و مُسن در تمامی شعب بر اساس معیارهای ارائه شده پالایش و تعیین تکلیف شود.

در این جلسه معاونین رئیس‌کل و نیز رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خویش پرداختند.

میزان

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: