[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، پایگاه استنادی جهان اسلام براساس نتایج مندرج در پایگاه اسکوپوس استنفورد امریکا، اعلام کرد پروفسور مریم رجبی بانوی دانشمند ایرانی در فهرست ۲ درصدی پژوهشگران برتر جهان در موضوعات تحقیقاتی علم شیمی معرفی شده است.

مریم رجبی که عضو هیات علمی و استاد دانشگاه سمنان است، تاکنون بیش از ۱۲۰ مقاله در نشریات معتبر بین المللی با رقم سه هزار و ۲۸۴ ارجاع به کل مقالات به چاپ رسانده است.

وی از استادان برتر علم شیمی کشور و برگزارکننده چندین کنفرانس بین‌المللی و کنگره داخلی است و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری بارها از وی تجلیل کرده است.

مریم رجبی و علیرضا اصغری دوران دکتری و پسادکتری را نزد استادان دانشگاه واترلو کانادا گذرانده اند و با وجود امکان اقامت در کشورهای خارجی، خدمت در دانشگاه‌های داخلی را به ماندن در خارج از کشور ترجیح داده اند و عضو هیات علمی و از استادان برجسته دانشگاه سمنان هستند.

دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از ۳۸۰ عضو هیات علمی است که از این تعداد ۳۲ نفر با مرتبه استاد تمام، ۹۹ نفر با مرتبه دانشیار، ۲۰۶ نفر با مرتبه استادیار و ۳۱ نفر با مرتبه مربی مشغول فعالیت علمی هستند.

استان سمنان بیش از ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و در نسبت دانشجو به جمعیت استان برتر کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: