[ad_1]

به گزارش مرات، احسان منصور کیایی در حاشیه بازدید پروژه اجرای عملیات خط کشی محور دامغان-معلمان بابیان اینکه به دلیل وقوع واژگونی‌های زیاد خودروها در محورهای استان نقاط حادثه خیز و مکان‌های وقوع حوادث مورد بررسی قرار گرفته است، ابراز داشت: علاوه بر راه و سایر عوامل دیگر علت تأثیرگذار بر واژگونی خودرو خستگی و خواب آلودگی راننده است که منجر به واژگونی خودروها می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه یکنواختی جاده منجر به کاهش عدم هوشیاری راننده و سهیم شدن بخش عمده‌ای از تصادفات به واژگونی خودرو مبنی بر خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده می‌شود لذا تلاش‌های عمده برای ایجاد جذابیت بین مسیر صورت گرفته است، افزود: در این راستا ۱۷ استراحتگاه در راه‌های استان سمنان ایجاد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه امروز این اداره کل برای کاهش واژگونی خودروها گام‌های بلندی برداشته است، ابراز داشت: خط کشی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی استان، نصب پنج هزار و ۶۰۰ تابو اخطاری و انتظامی و بازسازی هفت هزار تابلو موجود از جمله این موارد را در بر دارد.

منصور کیایی بابیان اینکه بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت از جمله عملیاتی که همه ساله در حوزه استحفاظی استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری عملیات ایمن سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها به طول ۱۲۰ کیلومتر دیگر اقدام مهمی که تاکنون صورت گرفته و همچنان نیز تداوم دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد فضای مناسب در حاشیه راه‌ها هستم که در کاهش واژگونی خودروها اثرگذار باشد، افزود: امروز می‌کوشیم تا بتوانیم علیرغم کمبود اعتبارات لازم بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهیم تا بتوانیم در پیشگیری از تصادفات یا واژگونی خودروها سهم مهم ایفا کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: