[ad_1]

وی با بیان اینکه پرونده‌ها با موضوع کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان مورد بررسی قرار گرفت، ابراز کرد: سه هزار پرونده مختومه شامل ۲ هزار و ۴۷۲ مورد در بخش کالا و خدمات، ۳۶۰ مورد قاچاق کالا و ارز و ۱۶۸ مورد در حوزه بهداشت، دارو و درمان بود.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود از صدور حکم مقتضی برای تمامی ۱۶۸ پرونده وارده امسال با موضوع بهداشت، دارو و درمان خبر داد و اظهار کرد: ماهانه به طور میانگین ۳۳۳ پرونده توسط کارشناسان این اداره مورد بررسی قرار گرفته و رأی صادر شده است.

سعدالدین ادامه داد: از ۴۳ پرونده سال گذشته و سه هزار و هشت پرونده وارده امسال فقط ۵۱ پرونده برای رسیدگی و صدور رأی باقی مانده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف در مطب‌ها یا هرگونه تخلف صنفی مراتب را با شماره ۳۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی پیامک کنند تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود به شهروندان توصیه کرد: در خرید از واحد صنفی، رسید با مهر و آدرس دریافت کنند تا در صورت اختلاف و شکایت در موقع رسیدگی به پرونده از آن به عنوان سند معامله استفاده شود.

سعدالدین با بیان اینکه شهروندان از واحدهایی خرید کنند که دارای پروانه کسب و برچسب قیمت بر روی اجناس باشند، اظهار کرد: بر پایه ماده ۶۶ قانون نظام صنفی، واحدهای صنفی موظف به ارایه رسید تا خرید ۱۰ هزار تومان هستند و پایین تر از این مبلغ هم به درخواست مشتری ارایه می‌شود.

وی تاکید کرد: درج نکردن قیمت، ندادن فاکتور خرید به مشتری و ارایه ندادن فاکتور خرید به بازرسان ۱۰ میلیون تومان جریمه برای اصناف به همراه خواهد داشت.

شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی مجوزدار است، این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: