[ad_1]

به گزارش مرآت؛ علی تشنه‌دل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲۸ طرح مشاغل خانگی در استان به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است، افزود: در این مدت، ۲۷۷ طرح مشاغل خانگی در استان سمنان برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۶۲۰ متقاضی در سامانه مشاغل خانگی استان سمنان برای دریافت مجوز مشاغل خانگی و تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند و برای آنها مجوز صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجوزهای مشاغل خانگی مربوط به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در سه گروه فرش و دستباف، صنایع نساجی و پوشاک و سراجی و گروه صنعت و خدمات صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: قالی‌بافی، گبه‌بافی، حسابداری، خیاطی، عروسک‌دوزی، سوزن‌دوزی، نازک‌دوزی، کیف‌دوزی، تولیدات چرم دست‌دوز، پرده‌دوزی، تعمیرکار تلفن همراه و سیستم‌های نظارتی و تصویری، ساخت جعبه‌های فانتزی و ملحفه‌دوزی رشته‌های شغلی موردتقاضا در استان سمنان هستند.

تشنه‌دل اظهار کرد: هدف از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت‌های فراوان مشاغل خانگی ازجمله پایین بودن هزینه، انعطاف‌پذیری و جلوگیری از هدررفت منابع است.

وی گفت: افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، حضور کسب‌وکارهای خانگی در عرصه ملی، اتصال به بازارهای هدف و توانمندی متقاضیان از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح است.

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: