[ad_1]

به گزارش مرآت؛ محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگ‌ترین استخر ذخیره آب کشاورزی استان سمنان با ظرفیت ۳۶۰ هزار مترمکعب حجم آبگیری، برای ذخیره زمستانه منابع آبی بالادست چشمه‌سارهای منطقه در فصل سرد سال احداث شده است؛ در حالی که تا پیش از احداث این سد، این منابع آبی عملاً در این مقطع سال آب مورداستفاده قرار نمی‌گرفت.

وی توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را سیاست مهم وزارت جهاد کشاورزی و دولت در حوزه زراعت و باغداری عنوان و ابراز امیدواری کرد: با جمع‌آوری آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن در فصل زمستان، آب ذخیره‌شده در ماه‌های بعدی در قالب سامانه‌های نوین آبیاری و سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار در اراضی پایین‌دست استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: آبگیری این استخر بزرگ می‌تواند به بهبود راندمان آبیاری و همچنین افزایش سطح زیر کشت محصولات استراتژیک در منطقه کمک کند.

قاسمی با بیان اینکه این استخر بزرگ ذخیره آب کشاورزی به نام استخر شهید ساجدی نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: مجموعه اراضی پایین‌دست استخر ذخیره آب شهید ساجدی ۸۰۰ هکتار است و بخش عمده آن اراضی زراعی بوده و بخشی از آن نیز برای توسعه باغات پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از این استخر ذخیره آب زیر کشت خواهد رفت.

وی با بیان اینکه این استخر بزرگ ذخیره آب کشاورزی با خودیاری اهالی منطقه و کمک‌های دولتی احداث شده است، خاطرنشان کرد: برای احداث این استخر ذخیره آب کشاورزی، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

فارس

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: