[ad_1]

حسین کنعانی مقدم، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به شخصیت فراجناحی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: راز ماندگاری شهید حاج قاسم سلیمانی در منش سیاسی وی نهفته است که تنها مطیع امر ولایت و رهبری بود و فارغ از جناح بندی های سیاسی با ایفای نقش در مهم‌ترین مسئله منطقه‌ای و سیاست خارجی کشور، تنها به اعتلای اسلام اندیشید؛ از همین رو بود که مورد احترام همگان از هر دسته و گروه و حزب سیاسی بود.

این کارشناس و تحلیلگرمسائل سیاسی در ادامه افزود: در حال حاضر رسانه های داخلی بیشتر به مدح شخصیت و خصوصیات اخلاقی شخصی حاج قاسم می‌‌‌پردازند، در حالیکه اگر بخواهیم راه و منش این فرمانده بزرگ را ادامه دهیم می بایست بر منش و خط فکری وی تکیه کنیم تا بتوانیم ادامه مسیر جبهه مقاومت را بدرستی طی کنیم.

کنعانی مقدم تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی از شاخصه های مکتب سلیمانی است و امروز کسانیکه از راه این شهید سخن می‌گویند باید در کارنامه رفتاری آنها شاخصه مبارزه با استکبار جهانی وجود داشته باشد تا رویش های جدید انقلاب بتوانند در سایه تبیین درست از شخصیت این شهید والامقام به مکتب سلیمانی بپیوندند.

وی گریزی هم به دوگانه  مطرح شده دیپلماسی و میدان و منش و خط فکری حاج قاسم سلیمانی در این خصوص اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی میاندار بود و در هردو جبهه قدرت فرماندهی و مدیریت داشت و این موضوع به اذعان بسیاری از فرماندهان نظامی دنیا رسیده بود و کسانیکه به دلیل شناخت ناقص از این سردار بزرگ جبهه مقاومت وی را تک بعدی و مردم میدان معرفی می کنند، متاسفانه خودشان از دیپلماسی چیزی نمی فهمند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ابراز کرد: تشکیل جبهه مقاومت از آزادی خواهان در سراسر جهان در قالب هسته های مقاومت برای هدف واحد و نابودی صهیونیست و استکبار جهانی نمونه بارز قدرت دیپلماسی وی بود که توانست گروههای مختلف از کشور های متعدد را به یکدیگر نزدیک و جریان مقاومت را در منطقه راه اندازی کند.

وی همچنین معتقد است که شهادت این شخصیت بزرگ نه تنها موجب از هم گسستگی جبهه مقاومت نشده است، بلکه یک جنبش اجتماعی در بین گروههای مختلف مردمی راه اندازی شده، به طوریکه در کرانه باختری با الهام از مکتب حاج قاسم جوانان عملیات های زیادی را به صورت خودجوش انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: