[ad_1]

امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان زندان‌ها علاوه بر نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیان است، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی فرهنگی تربیتی برای افرادی که به هر دلیل دچار آسیب شده و در زندان‌های استان به سر می‌برند پیگیری می شود.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان در ادامه بیان کرد: اختتامیه مسابقات قران بانوان زندانی و دختران کانون اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشوری متشکل از استان‌های خراسان رضوی شمالی و جنوبی و استان سمنان همزمان با سالروز بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات ظرف دو ماه در استان‌های مذکور ادامه داشته و اختتامیه آن امروز در شهرستان شاهرود به انجام رسید.

کهربایی با بیان اینکه ۱۹ نفر از شرکت کنندگان در مسابقات در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، تفسیر و نهج البلاغه حائز رتبه شده‌اند، عنوان کرد: برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مسابقات کشوری راه می‌یابد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به استقبال گسترده زندانیان نسبت به شرکت در مسابقات سال جاری، ابراز داشت: با توجه به  برگزار شدن مسابقات به صورت منطقه‌ای، امکان رقابت برای تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته فراهم شد.

وی افزود: بنا به دستور رئیس قوه قضاییه مقرر شد به نیت سن شهید سلیمانی که ۶۳ سال عمر با برکت داشته است، در هر استان ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و دارای ارفاقات قانونی مشمول عفو شده و به قید فوریت آزاد شوند.

کهربایی در ادامه بیان کرد: طی روز گذشته و امروز در استان سمنان نیز همزمان با سایر استان‌های کشور، ۶۳ نفر از زندانیان دارای ارفاقات قانونی و به خصوص زندانیان شامل جرایم غیرعمد و مالی آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: در مجموع بالغ بر ۳ هزار نفر در کشور به برکت وجود سردار سلیمانی مشمول عفو و آزادی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: