[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش دولت سیزدهم طی سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به استان سمنان ارزیابی ظرفیت ها و توانمندی های استان و همچنین شناسایی و بررسی نارسایی ها و مشکلات موجود و برنامه ریزی برای رفع آنها در برخی مناطق است.

وی در ادامه افزود: حضور در یادواره شهدای نهضت سواد آموزی که برای دومین بار در کشور برگزار می شود نیز از دیگر اهداف این سفر استانی است.

این مقام مسئول همچنین در مورد برنامه ریزی های لازم برای بازماندگان از تحصیل در کشور گفت:براساس آمار ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بازمانده از تحصیل در کل کشور را داریم و در زیست بوم  جدید با بهره گیری از فناوری های نوین زمینه سواد آمورزی این افراد فراهم شده است.

نوری با اشاره به فرمان امام برای تشکیل نهضت سواد آموزی گفت:ایشان سواد آموزی را یک نهضت دانستند  و باید در دایره های خانواده ومسجد ومحله این افراد  شناسایی شده  و تحت اموزش قرار گیرند والبته خود این افراد نیز باید از این موضوع استقبال کنند.

وی در نهایت اذعان کرد: جمهوری اسلامی در زمینه سواد آموزی در دنیا در مجامع جهانی نقش حائز اهمیتی دارد و باید این نواقص برای رسیدن به ایده ال نهایی برطرف شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: