[ad_1]

به گزارش مرآت؛ استان سمنان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش بهداشت و درمان است در این استان دو دانشگاه شاخص علوم پزشکی سمنان و شاهرود وجود دارد که هر کدامشان در بخش‌های پژوهش و درمان در بین دانشگاه‌های برتر کشور جای دارند.

ایجاد پردیس فناوری سلامت شاهوار توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از جمله آخرین اقدامات این دانشگاه در راستای توسعه دانش بنیان‌ها و همچنین ارائه خدمات فناوری در بخش سلامت به جامعه است. پردیسی که می‌تواند شرکت‌های فناور را مورد حمایت قرار دهد تا در نهایت مردم خدمات بهتری را دریافت کنند.

توسعه پژوهش مبتنی بر نیاز جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دانشگاه‌های ما زمانی فقط داشته‌ها را آموزش می‌دادند، بیان کرد: دانشگاه‌ها بعد از زمانی به دانشگاه‌های تبدیل کننده علوم بدل شدند و پژوهش را در دستور کار خودشان قرار دادند امروز اما نیاز به ورود دانشگاه‌ها به مرحله سوم است یعنی دانشگاه‌هایی که تولید علم و پژوهش را به دستاوردهای قابل استفاده در زندگی بدل سازند.

حسین شیبانی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های دنیا به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم سوق پیدا می‌کنند و ما تازه به دانشگاه‌های نسل سوم ورود کرده‌ایم، بیان کرد: شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در همین راستا است که بتوانیم با دانش، فرایندهای کارکردی در کشورمان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه پژوهش‌ها وضعیت بسیار خوبی در دنیا داریم و بسیاری از پژوهش‌های ما مورد منبع قرار می‌گیرند اما در زمینه استفاده از این پژوهش‌ها چه اقدامی کرده‌ایم؟ بیان کرد: ما در شاهرود در بین دو درصد دانشمندان برتر دنیا دو نماینده داریم این نشان می‌دهد که ما در همین شهرستان شاهرود ظرفیت‌های عظیمی داریم.

تولید علم به تنهایی فایده‌ای ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی اشاره داشته‌اند که تولید علم به تنهایی نه به ما خط و مشی می‌دهد و نه مشکلات ما را حل می‌کند، تاکید کرد: ما علمی را می‌خواهیم که به تولید فناوری منجر شود چرا که امروز نوبت فناوری‌ها است که حرف اول را بزنند و پارک‌های علم و فناوری نیز با همین مأموریت وارد شده‌اند و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه رخ داده است.

شیبانی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و پارک علم و فناوری استان سمنان نوشته شده و به زودی پارک علم و فناوری دانشگاه افتتاح خواهد شد، ابراز کرد: این مرکز در بسطام افتتاح خواهد شد تا بتوانیم پژوهش‌ها را به فناوری بدل سازیم.

[ad_2]

منبع

Shares: