[ad_1]

به گزارش مرآت؛ علیرضا دیانی ، ابراز داشت: یکی از تکالیف قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی مولدسازی و فروش اموال غیرمنقول مازاد دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: طبق دستورالعمل تهیه شده، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اموال مازاد را بفروشند و منابع حاصل از آن را برای اجرای طرح‌ها هزینه کنند.

وی تصریح کرد: توسعه فضای شهری و رونق چرخه تولید، ساخت مسکن با رویکرد کاهش قیمت مسکن و رونق فعالیت های تجاری ،کشاورزی در روستاها، از دیگر اهداف تعیین تکلیف و فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی است.

دیانی تاکید کرد: فروش املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام از محل منابع حاصل از فروش املاک مازاد و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی واقعی انجام می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به سیاست دولت مبنی بر مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی استان تکلیف اموال مازاد بر نیاز خود را مشخص کنند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: