[ad_1]

معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان:

به گزارش مرآت، اسماعیل رنگریز معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان گفت: مجموع کمک های مردمی و خیرین به مراکز نیکوکاری در ۶ ماهه سال گذشته به ۶۳ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان رسید و در مدت مشابه سال جاری با رشد ۱۱ درصدی به ۷۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد:  یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام (ره) برای افزایش مشارکت‌های مردمی ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با حضور امام جماعت و افراد معتمد محلی و نمازگزاران تشکیل می‌شود و تحت نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان سمنان، تصریح  کرد: مراکز نیکوکاری به واسطه فعالیت محلی هم از ظرفیت‌های خیران و نیکوکاران محلی اطلاع کافی دارد و هم با نیازمندی‎ها و محرومیت‌های منطقه آشناست.

وی افزود: فعالیت و عملکرد مراکز نیکوکاری نشان می دهد که مردم استقبال خوبی از این مراکز دارند به طوری که طی ۶ ماهه نخست سال جاری میزان کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد داشت.

رنگریز بیان کرد: گسترش مشارکت‌های مردمی به محلات و مشارکت دادن مردم به عنوان یکی از پایه‌های شناسایی نیازمندان و همچنین جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها ازاهداف اجرای طرح ایجاد شبکه‌های نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این شبکه‌ها از مطالبات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: نخستین مطالبه توسعه ساختار مردمی، دومین نکته متکی بودن به کمکهای مردمی و سومین نکته محوریت مساجد در امور هر محله است، به ویژه اینکه باید ارتباط بین نیازمندان و نیکوکاران را برقرار کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه شبکه‌های مردمی نیکوکاری در محلات در واقع پیشخوان کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، توسعه مشارکت‌ های مردمی و واگذاری بعضی از وظایف قابل واگذاری کمیته امداد به مردم و کاهش هزینه‌های اجرایی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در راستای توزیع کمک ها بین نیازمندان واقعی در هر محله، از مهمترین اهداف شبکه های نیکوکاری هستند.

وی تصریح کرد: اگرچه مشکلات نیازمندان بسیار زیاد است، ولی گره‌های زندگی فقرا و نیازمندان تنها مسائل مالی نیست و مراکز نیکوکاری کمیته امداد می‌توانند در زمینه‌های مختلف نقش موثری ایفا کنند و در عزت نفس و پیشرفت این خانواده‌ها تأثیرگذار باشد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به تحقق ۱۴۵ درصدی برنامه های تعهدی درمیزان مشارکت مردمی در امر کمک به نیازمندان در مراکز نیکوکاری تصریح کرد: جمع آوری  ۹۸ میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان مشارکت های مردمی در این مراکز در سال جاری پیش بینی شده است که تا کنون، ۷۱ میلیارد تومان آن رقم خورده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: