[ad_1]

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌ گرمسار:

به گزارش مرآت؛ حمید میرآخورلی  با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال از ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه راههای شهرستان گرمسار و آرادان جلوگیری بعمل آمده اظهار کرد: با توجه به عمر بالای رویه های آسفالتی اکثر محورهای فرعی و روستایی از توان لکه گیری های موضعی خارج شده اند لذا در راستای افزایش ارتقا ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی بیش از هشت کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در محورهای کردوان-رشمه، ملیجان، ساروزن، غیاث‌آباد، حسین‌آباد کروس، جنت‌آباد، قالیباف، کندقلی خان، یاتری سفلی، چنداب، آرادان و بخش ایوانکی در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

وی افزود: در راستای ارتقای ضریب ایمنی جاده و بهسازی راه ها بوته زنی بیش از ۳ کیلومتر مربع حوزه استحفاظی به پایان رسیده و در محورهای سیل گیر نیز بیش از ۱۰ هزار مترمکعب ریزش‌برداری انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌ گرمسار با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم‌راه بعنوان سرمایه ملی از ماموریت‌های مهم راهداران است، خاطرنشان کرد: با فعالیت گشت های راهداری در این بازه زمانی از ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری بعمل آمده است.

میرآخورلی، نصب و تعمیر بیش از ۶۰۰ عدد تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی را از دیگر اقدامات اداره شهرستان گرمسار خواند و اظهار کرد: راهداران پرتلاش شهرستان گرمسار بیش از ۱.۵ کیلومتر گاردیل را ترمیم و بازسازی نموده و ۲۵ کیلومتر از سیستم روشنایی حوزه استحفاظی نگهداری و تجهیز شده است.

وی در ادامه یادآور شد: تعمیر و تعریض ابنیه فنی نیز طی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در دستور کار این اداره بوده و در محور گرمسار به سرخه در محدوده دهنمک دو مورد از ابنیه فنی تعریض و در دیگر محورهای حوزه استحفاظی ۱۰ عدد ابنیه تعمیر و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌ گرمسار با بیان اینکه ایمن سازی محورهای مواصلاتی در دستور کار بوده گفت: پاکسازی و شستشوی بیش از ۵ هزار مورد تابلو علائم در محورهای اصلی و فرعی اقدام شده و اصلاح شیب شیروانی و افتادگی شانه راه، اصلاح آبروها و پاکسازی ابنیه فنی به طول ۲۰ کیلومتر تحت عنوان عملیات راهداری محوری به پایان رسیده است.

میرآخورلی تصریح کرد: طی این مدت برای رفاه حال مسافران و کاربران جاده ای مجتمع های خماتی رفاهی تحت پوشش به طور مستمر با همراهی اعضای کمیته مورد نظارت قرار داشته و با همکاری صنوف و پلیس راه ۵۰ گشت کنترل ایمنی در محورهای حوزه استحفاظی انجام شده است.

وی در پایان گفت: کاربران جاده ای نیز می توانند هرگونه مشکلات خود در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع داده تا در اسرع وقت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: