[ad_1]

به گزارش مرآت، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان دوشنبه‌شب در کارگروه پسماند استان سمنان در سالن معاونت عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: شهرداری‌ها استان سمنان موظف هستند تا سایت جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های عادی را مشخص کنند.

وی بیان کرد: تفکیک زباله از مبدأ به‌عنوان یک طرح بسیار مهم در استان در حال اجراست و گسترش این طرح به مشارکت همگانی و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: شهرداران موظف شدند در جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در تمام شهرهای استان متناسب با حجم نخاله ساختمانی، سایت دفن زباله مشخص کنند.

حمیدی اضافه کرد: پلیس راه، راهور و نظام مهندسی کمک کنند تا کسانی که نخاله‌های ساختمانی را از شهر بارگیری می‌کنند،آن را  در مکان‌های مشخص شده تخلیه کنند.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی پسماندهای مطب‌های پزشکی و درمانگاه‌ها، قراردادی با شهرداری‌ها برای جمع‌آوری و تفکیک زباله با دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود منعقد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: شهرداری‌ها موظف شدند سایت‌های جمع‌آوری زباله‌های عادی را به متناسب میزان تولید زباله در هر شهر پیش‌بینی کنند.

حمیدی گفت: محیط‌زیست و منابع طبیعی موظف شدند تا برای جمع‌آوری زباله‌های ویژه بیمارستانی و صنعتی مکانی را که فاصله متناسب با جمعیت داشته باشد، تا پایان سال جاری مشخص کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت همگانی مردم استان سمنان در این طرح ضروری است و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: