[ad_1]

استاندار سمنان در آئین برنامه های هفته دولت مطرح کرد:

به گزارش مرآت؛ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در آئین آغازین برنامه های هفته دولت ضمن آرزوی توفیق خدمتگزاری برای همه برای دست اندرکاران دستگاه اجرایی در استان، اظهار کرد: امروز پس از ۴۰ سال از شهادت شهید رجایی، نام این شهید بزرگوار در دورترین نقاط جغرافیایی کشور بویژه در مناطق محروم به نیکی یاد می شود ، چرا که کار را برای رضای خدا انجام داده و هیچ شانی برای خود جز خدمتگزاری برای مردم قائل نبود.

استاندار سمنان با اشاره به گذشت یک سال از شروع دولت سیزدهم که با شعار فساد ستیزی، ساده زیستی، جهادی و انقلابی وارد حیطه عمل شد؛ ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در منطقه تاثیرگذار است و به برکت خون شهدا و برکت نعمت ولایت، ابرقدرت های دنیا در برابر عزت، اقتدار و عظمت مردم ایران زانو زدند.

وی افزود: در بحث ویروس کرونا و مقابله با این بیماری کار جهادی و انقلابی در دولت شکل‌ گرفت و به‌ توفیقات ارزشمندی دست یافتیم که از کادر پزشکی و درمانی نیز تقدیر و تشکر می کنم.

هاشمی با اشاره به وجود ثبات نسبی اقتصادی در کشور و استان سمنان، بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان‌ اعتبار عمرانی و اقتصادی از محل سفر ریاست‌ جمهوری به استان تخصیص یافت. ۹۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته ی نقدی عمرانی سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان، تاکنون جذب و در استان هزینه شده است.

استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از محل سفر ریاست‌ جمهوری به استان از تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی بهره‌ بردند. همچنین بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض  و ۲۰‌ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی از محل سفر ریاست‌ جمهوری به استان به مردم پرداخت شد.

وی با بیان این که همه باید در جهت تزریق امید و افزایش اعتماد مردم گام برداشته و تلاش کنیم؛ خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۴۵ واحد تولیدی صد درصد راکد استان احیاء و به چرخه تولید بازگشت و به دنبال آن ۱۳۰۰ نفر مجدد دعوت به کار شدند و نرخ بیکاری طی ۱۰ سال گذشته در ۳ماه سال جاری به ۶.۱ درصد رسید.

هاشمی با اشاره به همراهی خوب همه اقشار مختلف استان در امر مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، گفت: بحث مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در استان به همت مردم، بازاریان، اصناف، همراهی ائمه‌ جمعه و جماعت، نیروی انتظامی، بسیج و سایر اقشار به بهترین شکل ممکن عملیاتی شد. همچنین در راستای امید بخشی در جامعه و جهاد تبیین، اقدامات ارزنده دولت باید به اطلاع مردم رسانده شود.

استاندار سمنان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دولت در سطح استان، ابراز داشت: طی یکسال گذشته ۶۳ درصد اعتبارات روستایی استان افزایش یافت و ۴۲ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری شده و اعتبار در حوزه عمرانی اقتصادی تزریق شد. همچنین بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان در استان در سال جاری پرداخت شده و ۵۴ درصد خرید گندم افزایش یافته است که از اقدامات ارزنده دولت در استان است.

وی افزود: اعتبار بیش از ۹۲ پروژه عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود، از محل سفر ریاست‌ محترم‌ جمهوری تامین شده است. همچنین قرارگاه عفاف و حجاب در استان سمنان تشکیل شد و از قرارگاه های موفق در کشور بوده است.

هاشمی در ادامه بیان کرد: از محل سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان بیش از ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه برای ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوس با یکی از واحد های تولیدی استان منعقد شد که در هفته دولت ۱۰۰ دستگاه به وزارت کشور تحویل خواهد شد. همچنین تامین و ساخت‌ مسکن در قالب طرح نهضت‌ ملی مسکن از تاکیدات ویژه ریاست محترم‌ جمهوری است که قریب به ۶۰‌ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال در استان باید احداث شود که در حال حاضر عملیات اجرایی احداث بیش از ۲ هزار واحد آغاز شده است.

استاندار سمنان با تأکید بر این که همه مدیران استان باید تکریم‌ ارباب رجوع را در اولویت و سرلوحه کاری خود قرار دهند؛ تصریح کرد: در بحث ارتباط چهره به چهره با مردم و حضور در شهرها، مناطق و روستاها در استان، بیش از ۲۴۰ مورد سفر شکل گرفت و ۱۸۰ مورد ارتباط تلفنی سامد برقرار شد که استان سمنان را در کشور به استان پیشرو تبدیل نموده است.

انتهای پیام/ز

[ad_2]

منبع

Shares: