[ad_1]

مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از ۲۰ هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در استان انجام شده است، گفت: در این بازدیدها بالغ بر یک هزار و ۲۶۲ فقره پرونده تخلف کشف شده است.

وی همچنین افزود: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شده است تعداد ۱هزار و ۴۴۸ مورد تخلف کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تخلفات کشف شده اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و غیره به ارزش ریالی یکهزار و ۲۷۰ میلیارد ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی با بیان اینکه طی این مدت ۱هزار و ۷۴۶ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اداره کل دریافت شده است، افزود: بیش از ۹۴ درصد این شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.

وی تأکید کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

[ad_2]

منبع

Shares: