ابوالفضل منشی زاده مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به حضور جامعه پزشکی در زمان اربعین در کشور عراق، گفت: بسیج جامعه پزشکی استان با همکاری موکب بهداشتی درمانی سپید جامگان اربعین و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اقدام به راه اندازی ۲ موکب بهداشت و درمان در ایام اربعین و درشهرهای کربلا و نجف و یک موکب درمانی نیز در مسیر پیاده روی اربعین، خواهد کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته از حضور پرشور و میلیونی زائران اربعین، بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری ها به نظر می رسد درخواست زائران به خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین زیاد بوده و لذا نیاز کادر درمان به تجویز اقلام دارویی برای مراجعین و بیماران نیز بالا خواهد بود.

منشی زاده افزود: افرادی که امسال توانایی حضور در پیاده روی اربعین را ندارند؛ می توانند از طریق مشارکت در طرح خیرخواهانه نذر دارو سهم به سزایی در برگزاری هرچه بهتر این رزمایش بزرگ فرهنگی اسلام، داشته باشند.

وی از عموم مردم درخواست کرد تا داروهای مازاد مصرف خود را که هنوز منقضی نشده اند؛ به دفاتر بسیج جامعه پزشکی در سراسر استان سمنان تحویل دهند تا داروهای مذکور پس از بررسی و پایش توسط کارشناسان امر، در مواکب درمانی جهت درمان زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با اشاره زمان مورد نیاز جهت تفکیک و پایش داروهای اهدایی، ابراز داشت: با توجه به محدودیت زمانی، مردم صرفاً می توانند تا پایان مرداد ماه برای مشارکت در این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

نوشته مردم داروهای مازاد خود را برای بهبود زائران اربعین نذر کنند/ نذری متفاوت از جنس سلامت و درمان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: