به گزارش خبرنگار مرآت؛ نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز استان سمنان میزبان سامانه افزایش شیو فشاری و وزش باد شدید خواهد بود که به خصوص برای دو روز آینده تداوم خواهد داشت این سامانه از سمت غرب وارد استان می‌شود.

 

کاهش نسبی هوا بین ۴ تا ۶ درجه تا اوایل هفته بعد

نادیا میرشجاع کارشناس هواشناسی استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به کاهش نسبی هوا بین ۴ تا ۶ درجه تا اوایل هفته بعد، گفت: بارش پراکنده باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک را پیش رو داریم که هشدار زرد اعلام شده است.

این کارشناس هواشناسی در خصوص مخاطرات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، به دلیل رگباری بودن بارشها و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از تگرگ و صاعقه، مه آلودگی و کاهش دید در محورها، احتمال خسارات ناشی از باد، مهمترین مخاطرات جوی در این هفته است.

وی در ادامه مردم و ادارات مربوطه را به اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، کنترل و لایروبی شبکه آبراههای استان و لایروبی جویها و آبراهها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، عدم چرای دامها در ارتفاعات و مسیلها، احتیاط در تردد محورها، عدم تردد و توقف و پارک خودرو در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانها و سازه های در حال ساخت و … ، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها توصیه کرد.

 

تمهیدات لازم برای دو هشدار نارنجی و زرد هفته جاری صورت گرفته است

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان در گفتگو با مرات با اشاره به پیش بینی ها و تمهیدات درنظر گرفته شده در ستاد مدیریت بحران استان سمنان برای دو هشدار نارنجی گرد و غبار و ریزگرد و همچنین هشدار زرد هواشناسی امروز، گفت: موارد مقتضی جهت اطلاع رسانی و آمادگی به تمامی دستگاه های ذیربط و فرمانداران ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: صبح امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران در استانداری برگزار شد و مصوبات این جلسه پس از آن به مدیران سطح استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به تمهیداتی که توسط شهرداری ها انجام خواهد شد، عنوان کرد: شهرداری ها موظف به بررسی پل ها، آبرو ها و رودخانه های داخل حریم شهری شدند و همچنین اداره آب منطقه ای موظف به بررسی مسیل ها و رودخانه های خارج از محدوده خدمات شهری شده است.

طاهریان با اشاره به لزوم هوشیاری مردم استان در خصوص سامانه بارشی پیش رو، بیان کرد: هشدار و توصیه های لازم از سوی صدا و سیمای استان به هموطنان داده شده و مجددا داده خواهد شد و امیدواریم مردم نسبت به هشدارها توجه کافی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه اظهار کرد: راهداری و ادارات حمل و نقل جاده ای و شهرسازی موظف به بررسی مسیل ها و پل های محور ترانزیت شرق به غرب به طور ویژه و همچنین سایر محورها شدند. همچنین به دهیاران و بخشداران نیز اقدامات لازم ابلاغ شد.

انتهای پیام/

نوشته احتمال وقوع سیلاب، تگرگ و وزش باد شدید وجود دارد/برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران در استانداری اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: