به گزارش مرآت؛ حسن بابایی، در همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی که با حضور جمعی از مسئولان قضائی برگزار شد، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان ثبتی و با تشکیل قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در همه استان‌ها اسناد کاداستری را برای ۹۶ درصد اراضی صادر کرده است. و در دو ماه آینده ۴ درصد عرصه‌های ملی صاحب اسناد حد نگاری می‌شوند.

وی ادامه داد: تکلیف ما بر برنامه ششم توسعه ۱۱۰ میلیون هکتار بود و ما امروز ۲۰ میلیون هکتار بیش از برنامه سند صادر کردیم. برای بیش از ۵۰ درصد شهرها و روستاها سند حد نگاری صادر شده است.

بابایی ادامه داد: صدور سند مالکیت حرم مطهری رضوی و استان قدس و حریم مطهر حضرت معصومه از اقدامات این سازمان است. در همین رابطه صدور اسناد آستان قدس برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی این سازمان و برای ۲۵۱ هکتار از اراضی مربوط به تولیت حضرت فاطمه معصومه صادر شده است.

بابایی ادامه داد: صدور ستد مالکیت بستر رودخانه‌ها از جمله دز و کارون به مساحت بیش از ۸۴ هزار هکتار، صدور سند مالکیت برخی تالاب‌ها، صدور سند ۸ جزیره هرمزگان و منطقه آزاد کیش از جمله اقدامات سازمان ثبت اسناد است.

این مقام قضائی تصریح کرد: همچنین صدور اسناد مالکیت اراضی ساحلی شمال و جنوب و همچنین دریاچه ارومیه به مساحت بالغ بر ۱۳۰۰۰۰۰ هکتار را در دستور کار داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد ادامه داد: در سه ماه اخیر ۲۷ میلیون و ۹۸۳ هزار مورد خدمت الکترونیکی ارائه شده است که رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان ثبت اسناد در حوزه الکترونیک قدم‌های مثبتی برداشتیم گفت: بیش از ۲۵ سامانه تخصصی و ۱۳ سامانه عمومی راه اندازی کردیم

بابایی افزود: در سه ماه اخیر ۸۷۷ هزار و ۸۹۶ فقره سند مالکیت صادر که در مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشتیم.

انتهای پیام/
مهر

نوشته سند مالکیت حرم رضوی صادر شد/ صدور اسناد رودخانه ها اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: