به گزارش بی‌رسانه، مهدی خراسانیان، رئیس شورای شهر سمنان، به تازگی در نشست با اصحاب رسانه در تشریح چرایی به سرانجام نرسیدن تفاهمات برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی گفت: با وجود آن که شهرداری نهایت همکاری را برای آزادسازی کاروانسرا داشت و مدیریت شهری موافقت کرده بود که ساختمان سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری سمنان به مدت دو سال به مبلغ ماهانه ۱۰۰ هزار تومان در اختیار اداره‌کل زندان‌ها قرار بگیرد و با وجود آن که اداره‌کل زندان‌ها از اعتبارات ۱۵ میلیاردی برای احداث ساختمان جدید برای خود برخوردار است؛ متأسفانه کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها مانع از آزادسازی کاروانسرا شد.

خراسانیان با بیان این که ساخت ساختمان برای اداره‌کل زندان‌ها از تعهدات استانداری سمنان است گفت: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در این خصوص در سال ۱۴۰۰ به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان تخصیص یافت؛ مبالغی نیز برای سال ۱۴۰۱ تخصیص خواهد یافت که جمع این مبالغ طبق مصوبات سفر، ۱۵ میلیارد تومان است؛ ما پیش‌تر نشستی را با حضور مسئولان اداره‌کل زندان‌ها، دادستانی و… برگزار کردیم اما این نشست‌ها به سرانجام نرسید.

وی با بیان این که مدیریت شهری رضایت داده بود که برای تسریع در آزادسازی کاروانسرا ساختمانی با اجاره ماهانه حدودا ۳۰ میلیونی را به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به اداره‌کل زندان‌ها اجاره دهد گفت: در مفاد تفاهم‌نامه مرتبط با این موضوع به صراحت آمده بود که پس از انتقال اداره‌کل زندان‌ها به این ساختمان استیجاری، کاروانسرا باید سریعا آزاد شود و در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی قرار بگیرد که این تفاهم در نهایت اجرایی نشد.

رئیس شورای شهر سمنان با یادآوری این مطلب که مدت‌زمان تفاهم‌نامه مذکور از یکم تیرماه ۱۴۰۱ تا سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده بود گفت: در این تفاهم ذکر شده بود که در صورت عدم تکمیل ساختمان جدید اداره‌کل زندان‌ها در طول این مدت، امکان تمدید تفاهم تا دو سال دیگر نیز وجود دارد؛ بنابراین بنا بود که از یکم تیرماه ساختمان اداره‌کل زندان‌ها تخلیه و کاروانسرا آزاد شود.

خراسانیان با تأکید بر این که مدیریت شهری وظیفه ندارد که برای دستگاه‌های اجرایی‌، ساختمان اداری تأمین کند گفت: ما صرفا برای تسهیل‌گری و برای تسریع در آزادسازی کاروانسرا به این عرصه ورود کردیم؛ همکاران ما و اعضای محترم شورا در این زمینه لطف کردند و پای خواسته‌ی مردم ایستادند و حاضر شدند یکی از بهترین ساختمان‌های شهرداری را به مدت ۲ تا ۴ سال در اختیار اداره‌کل زندان‌ها قرار دهند.

وی با بیان این که تفاهم‌نامه مذکور درباره پلاکی که کاروانسرا در آن واقع شده تنظیم شده بود گفت: پس از یک‌ماه از تنظیم تفاهم‌نامه، اداره‌کل زندان‌ها ذیل قسمت امضاهای تفاهم‌نامه، ۴ بند خارج از تفاهم به تفاهم‌نامه اضافه کرده‌اند! از جمله بندهای اضافه‌شده این بود که ما کاروانسرا را زمانی آزاد می‌کنیم که شهرداری ملک دادگاه انقلاب را تملک کند! ما این دخل و تصرف در تفاهم‌نامه را برای معاونت عمرانی استاندار ارسال کردیم و موضوع را به اطلاع ایشان رساندیم.

خراسانیان با ابراز شگفتی از تأکید اداره‌کل زندان‌ها بر تملک ملکی توسط شهرداری که مالک آن اداره‌کل زندان‌ها نیست گفت: از دیگر مواردی که به تفاهم‌نامه اضافه کرده بودند این بود که تفاهم‌نامه چهارساله باشد در حالی که در متن تفاهم آمده بود که پس از دو سال، این تفاهم‌نامه قابل تمدید خواهد بود.

وی در پایان گفت: در مجموع، مجموعه‌ای زیاده‌خواهی‌ها سبب شد تا تفاهمات مابین مدیریت شهری و اداره‌کل زندان‌ها به سرانجام نرسد.

نوشته اضافه کردن ۴ بند خارج از توافق، به تفاهم‌نامه با شهرداری! اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: