به گزارش خبرنگار مرآت؛ اجرای آزادراه حرم تا حرم در مهر ماه سال ۸۹ باهدف اتصال قم به خراسان رضوی از مسیر استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.
بر اساس قرارداد دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء  ، سهم بخش دولتی در این پروژه ۷۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۳۰ درصد پیش‌بینی‌شده بود.
طرح آزاد راه حرم تا حرم به منظور گسترش شبکه آزاد راهی کشور با مشارکت بخش خصوصی و با همکاری قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا از سال ۹۱ از قم به گرمسار آغاز شد و در مدت دو سال اولین قطعه آن در مسیر قم – گرمسار به طول ۱۵۰ کیلومتر بهره برداری رسید .
همزمان با کار در مسیر گرمسار – سمنان ، ساخت قطعه دیگر این آزاد راه در مسیر منتهی به مشهد مقدس نیز در حال اجرا است.

شورای شهرستان سمنان امروز در نشستی با حضور مسئولین مربوطه جلسه ای را در محل فرمانداری سمنان تشکیل داده تا مشکلات عبور پروژه حرم تا حرم را از ضلع شمالی استان سمنان و منطقه پارک کوهستان و منطقه چندران بررسی کنند.

مسئولین مربوطه متفق القول مخالفت خود را با اجرای این پروژه از ضلع شمالی سمنان اعلام کرده و همگی بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که اگر این پروژه از مسیر فعلی اجرایی شود مشکلات عدیه ای را متوجه شهر سمنان خواهد کرد.

حسین موسوی عضو شورای شهر سمنان در این نشست ضمن مخالفت اعضای شورای شهرستان سمنان با عبور این آزاد راه از ضلع شمالی سمنان گفت: براساس نقشه قرار است که آزاد راه از ضلع شمالی شهر عبور کند که این مسیر می‌تواند آسیب‌ های جدی برای شهر سمنان به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه اذعان کرد: این پروژه منجر به محدود سازی شهر سمنان در مقابل افزایش جمعیت، از دست دادن زمین های شمالی شهر سمنان، آلودگی مضاعف شهر سمنان به دلیل عبور ماشی آلات فراوان و همچنین در حاشیه قرار گیری شهر سمنان خواهد شد.

موسوی عبور آزاد راه از این منطقه را باعث از دست رفتن مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری کوهستان سمنان دانست و خاطرنشان کرد: عبور آزاد راه حرم تا حرم از این منطقه به توسعه شهری آسیب وارد می‌کند و شهروندان از مزایای این پروژه مهم گردشگری که در دوره‌های مختلف، مدیریت شهری برای آن هزینه زیادی شده است، محروم می‌شوند.

البته مسئولین در این نشست پیشنهاداتی را نیز ارائه کردند که اولا بهتر است این پروژه از سرخه تا شهرک صنعتی سمنان به صورت بزرگراه اجرایی شده و از جنوب شهر سمنان عبور کند.

در نهایت در این نشست مقرر شد تا فرمانداران سمنان سرخه و مهدیشهر با هم افزایی یکدیگر و ارائه مستندات و برنامه های خود و ارسال به وزارتخانه مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کنند.

انتهای پیام/

نوشته عبور آزاد راه حرم تا حرم از ضلع شمالی سمنان تهدیدی است که باید جدی گرفته شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: