به گزارش بی‌رسانه، مهدی خراسانیان، رئیس شورای شهر سمنان پیش از ظهر امروز در سومین نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با یادآوری این مطلب که بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سمنان به مبلغ ۸۴۵ میلیارد تومان به تصویب رسیده است اظهار داشت: از این رقم، ۴۸۲ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای عمومی و اختصاصی و ۲۸۲ میلیارد تومان مربوط به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یا فروش املاک و ۸۰ میلیارد تومان وام است.

خراسانیان با بیان این که ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبالغ مربوط به حوزه عمرانی و مابقی مربوط به حوزه جاری و بدهی‌های سنواتی است گفت: این بودجه توسط فرمانداری سمنان تأیید شده و پس طی مراحل اداری، آن را به صورت عمومی منتشر خواهیم کرد؛ تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ نیز به مبلغ ۳۶۹ میلیارد تومان، مراحل اداری را در کمیسیون‌های مربوطه طی کرده است.

وی با اعلام این مطلب که در تفریغ بودجه ۱۲۱ میلیارد کسری بودجه یا هزینه مازاد بر درآمد احصاء شده است گفت: گزارش تفریغ بودجه نیز پس از تکمیل مراحل اداری، به صورت عمومی منتشر خواهد شد تا شهروندان در جریان جزئیات این گزارش قرار بگیرند؛ با این حساب، پخش زنده جلسات، انتشار بودجه مصوب و انتشار گزارش تفریغ بودجه برای نخستین‌بار در این دوره از شورا به انجام رسیده و انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان این که انتشار صورت‌های درآمد و هزینه شهرداری و شورا یک تکلیف قانونی است و خودداری از انجام آن مستوجب بازخواست خواهد بود گفت: این صورت‌ها برای شش‌ماهه نخست سال گذشته انتشار یافت و گزارش یکساله صورت‌های مالی شهرداری و شورا نیز پس از تکمیل بررسی گزارش تفریغ بودجه به طور عمومی منتشر خواهد شد.

خراسانیان در ادامه با بیان این که نردبان‌های موجود آتش‌نشانی در مرکز استان برای رسیدگی به حوادث در ساختمان‌های مرتفع‌تر از ۳ تا ۴ طبقه، جوابگو نیست گفت: مجوزهای مرتفع‌سازی صادر شده و نمونه‌هایی از آن در بلوار امیرکبیر در حال اجراست و در چنین شرایطی فقدان خودروی نردبان‌دار آتش‌نشانی نقصی برای مرکز استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهور به سمنان مبنی بر ضرورت تأمین این خودرو برای مرکز استان گفت: مجموعا ۵ خودروی نردبان‌دار به کشور وارد شده است که یکی از آن‌ها به شهرداری سمنان اختصاص می‌یابد؛ امید می‌رود با پیگیری‌های انجام‌شده ظرف دو ماه آینده این خودروی نردبان‌دار به شهر سمنان منتقل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با یادآوری این مطلب که تملک ملکی که کاروانسرا در آن واقع است، طبق قانون غیرقانونی است گفت: به همین سبب توافق‌نامه‌ای که در دوره پیشین شورا در این خصوص منعقد شده بود، توسط فرمانداری سمنان رد شده بود؛ ایراداتی به توافق مذکور وارد شده بود که یکی از آن‌ها مربوط به تملک این ملک بود؛ در ادامه اداره‌کل اقتصادی و دارایی نیز بر این موضوع که تملک ملک مذکور توسط شهرداری غیرقانونی است، صحه گذاشت.

خراسانیان گفت: با وجود آن که شهرداری نهایت همکاری را برای آزادسازی کاروانسرا داشته و مدیریت شهری موافقت کرده است که ساختمان سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری سمنان به مدت دو سال به مبلغ ماهانه ۱۰۰ هزار تومان در اختیار اداره‌کل زندان‌ها قرار بگیرد؛ و با وجود آن که اداره‌کل زندان‌ها از اعتبارات ۱۵ میلیاردی برای احداث ساختمان جدید برای خود برخوردار است، متأسفانه کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها تا کنون مانع از آزادسازی کاروانسرا شده است.

نوشته استنکاف از انتشار صورت‌های درآمد-هزینه شهرداری و شورا، مستوجب بازخواست است اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: