به گزارش خبرنگار مرآت؛ محمدرضا قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست خبری بعد از ظهر امروز و در جمع اصحاب رسانه به تشریح اهم برنامه های هفته جهاد کشاورزی پرداخت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ابتدای این نشست با بیان اینکه این هفته با شعار کشاورزی دانش بینان و تولید ملی و امنیت غذایی است،گفت: این شعار نشان از اهمیت این موضوع دارد که باید به سمت دانش بنیان کردن کشاورزی و بهره گیری از فناوری های نوین در این حوزه حرکت کرد.

وی در ادامه اذعان کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید و مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۱۴۲ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان است.

بنا به گفته قاسمی در بخش اقتصادی ۱۱ پروژه در حوزه تولیدات دامی و گیاهی  و در بخش عمرانی ۸۲ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمی افزود: افتتاح ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان منجر به تثبیت ۹۴۳ شغل و ایجاد ۵۳۵ فرصت شغلی جدید شد.

وی تصریح کرد: واحد پرورش گاو شیری، واحد تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار، توسعه کشت گلخانه‌ای، لایروبی و مرمت قنوات، احداث استخر ذخیره آب و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از جمله طرح‌های اقتصادی و عمرانی آماده بهره‌ برداری استان سمنان در هفته جهادکشاورزی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تنش آبی در استان سمنان و اهمیت مدیریت منابع آبی، یادآور شد: طرح‌های عمرانی آماده افتتاح به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اولویت مدیریت بهینه مصرف آب اجرایی شده است.

این مقام مسئول از تدارک بیش از ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سراسر سطح استان سمنان خبرداد و افزود: تقدیر از تولیدکنندگان برتر ، برپایی میز خدمت در نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدای جهادگر و حضور در گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از اهم برنامه ای این هفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به شوکی به بازار از حذف ارز ترجیحی وارد شد نطارت بربازار با شدت و قوت بیشتری در حال انجام است و ۲۹ تیم نظارت بر کالاهای اساسی را عهده دار هستند.

قاسمی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران حوزه کشاورزی استان سمنان به منظور تامین سرمایه در گردش با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال  به ۸۰۰ دامدار پرداخت شده و هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات به چهار هزار نفر است.

قاسمی اظهار داشت: جوجه‌ ریزی براساس قیمت جدید و نهاده‌ها با ارز نیمایی در بازارگاه عرضه خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید/ نظارت بر بازار کالاهای اساسی با ۲۹ اکیپ اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: