به گزارش مرآت؛ علی‌اصغر امامیون افزود: برداشت زیره سبز از زمین‌های زراعی شهرستان دامغان آغاز شده است و با توجه به نظارت در زمان کاشت و داشت، ضدعفونی بذر، مدیریت علف‌های هرز، تغذیه بهینه مزارع و بارندگی‌های بهاره، پیش‌بینی می‌شود عملکرد زیره در شهرستان حدود ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت کشت محصولات کم آب‌بر و ارزآور، برداشت زیره در شهرستان دامغان آغاز شد و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امسال از طریق حمایت‌های بانکی، اعطای تسهیلات کم بهره و بلند مدت و ارائه دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی کاشت، داشت، برداشت، برگزاری دوره های آموزشی، ترویجی برای کارشناسان، زمینه توسعه این گیاه ارزشمند با نیاز آبی کم فراهم شده است.

امامیون بیان کرد: با توجه به فصل رشد (زمستان و بهار) و شرایط گیاهی، این محصول از محصولات کم آب است که قابلیت کشت و کار در مناطق مختلف شهرستان را دارد و همچنین فصل کشت زیره سبز در مناطق شهرستان با فصل کاری محصولات دیگر تلاقی ندارد و از طرفی در تناوب زراعی به عنوان گیاهی وجینی در پاکسازی علف‌های هَرز غالب اراضی تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان زیره سبز را یکی از گونه های معرفی شده در الگوی کشت پاییزه شهرستان دانست و گفت: زیره به عنوان گیاهی با ارزش اقتصادی بالا، قابلیت عرضه در بورس دارد و از آنجا که زیره سبز گیاهی دارویی و صادراتی است، قیمت آن کمتر دچار نوسان می‌شود که این امر موجب اطمینان کشاورز از فروش محصول به قیمت مناسب می‌شود.

به گزارش ایرنا، زیره دامغان از لحاظ کیفی دارای ویژگی های ممتاز و از نظر اسانس منحصر به فرد است که بیشتر در مناطق دامنکوه، فرات و حومه شهرستان کشت می‌شود.

نوشته برداشت ۵۶ تُن زیره سبز از مزارع دامغان پیش‌بینی می‌شود اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: