به گزارش خبرنگار مرآت؛ سید محمد حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی حمایت از خانواده، زنان باردار فاقد بیمه تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا سن ۵ سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان در ادامه اذعان کرد: زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در طرح  پوشش همگانی بیمه در کشور ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه خواهند شد، افزود: سهم استان ما از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر است که با اجرای این طرح تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت.

بنا به گفته حسینی یک هزار و ۳۵ نفر از افراد کم برخوردار نیز با حمایت بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته اند.

این مقام مسئول در مورد بیمه بیماران خاص و صعب العلاج نیز خاطر نشان کرد: بیماران خاص به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیماران صعب العلاج مانند بیماران سرطانی، جراحی های خاص و.. درکارگره های مربوطه بررسی و تسهیلات خاصی به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان در مورد وضعیت پرداختی های بیمه نیز با ابراز خرسندی از وضعیت پرداخت ها عنوان کرد: پرداخت بیمه طی سال های اخیر وضعیت مطلوبی داشته به طوری که بدهی مربوط به بیمارستان های دانشگاهی تا پایان سال گذشته به طور کامل و درخصوص کلینیک ها و درمانگاه ها و مطب ها تا پایان فروردین ماه سال جاری تسویه حساب شده اند.

بنا به گفته حسینی در سال جدید ۱۰۰ داروی جدید نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نوشته بیمه رایگان برای مادران باردار فاقد بیمه / سهم ۱۲ هزار نفری سمنان از پوشش بیمه همگانی اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: