به گزارش مرآت، به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، چهار طرح مخابراتی و ارتباطی منطقه پشتکوه شهرستان مهدیشهر، شامل تجهیز یک روستا به چتر WIFI مخابرات و سه  روستا به تکنولوژی اینترنت پرسرعت همراه اول با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان در آیین چهار طرح‌  مخابراتی و ارتباطی منطقه پشتکوه شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: با حمایت‌های‌ وزارت ارتباطات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال، تجهیز روستای کولیم به چتر WIFI مخابرات و روستاهای کاورد، فینسک و ملاده به تکنولوژی اینترنت پرسرعت همراه اول در قالب پروژه‌ USO یا خدمات عمومی و اجباری دولت، انجام شد.

مجید دارایی تصریح کرد: بر اساس مدل آنتن منصوبه در روستای کولیم که به همت مخابرات منطقه سمنان و همکاری و همیاری اهالی روستای کولیم با هزینه اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، قابلیت ارائه انواع سرویس‌های مخابراتی و ارتباطی بر بستر شبکه وایرلس تا شعاع ۱۰ کیلومتر و ارائه پهنای باند تا ظرفیت ۱۰۰ مگابایت فراهم شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، قابلیت واگذاری تلفن ثابت و اینترنت مخابرات بر بستر شبکه وایرلس برای اهالی روستا مهیا شد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان درباره  طرح‌های روستاهای کاورد، فینسک و ملاده خاطرنشان کرد: با نصب تجهیزات همراه اول و بهینه‌سازی سایت‌های BTS، این سه  روستا هر یک با هزینه اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال به تکنولوژی اینترنت پرسرعت نسل سه همراه اول (۳G) مجهز شدند که علاوه بر این سه روستا، روستاهای تُم و تلاجیم نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند.

در آئین افتتاح چهار طرح‌  مخابراتی و ارتباطی منطقه پشتکوه شهرستان مهدیشهر سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز ضمن معرفی مشخصات طرح و همچنین برنامه‌های در دست اقدام، تصریح کرد: با اجرای این طرح روستاهای این منطقه و سایت‌های BTS و مراکز مخابراتی این محور به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار شدند.

انتهای پیام/

نوشته چهار طرح مخابراتی با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در مهدیشهر به بهره‌برداری رسید اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: