به گزارش بی‌رسانه، به تازگی فرصتی دست داد تا در گفتگو با سرهنگ روح‌الله نصرتی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان، درباره امنیت در استان و پاره‌ای از مسائل دیگر گفتگو کنیم. بخش نخست این گفتگو را از نظر می‌گذرانید:

بی‌رسانه: از زبان مسئولان مختلف بارها شنیده شده که استان سمنان، استانِ امنی است؛ آیا آمارها هم این موضوع را تأیید می‌کنند؟ استان سمنان در رده‌بندی‌های مربوط به امنیت، چندمین استانِ کشور است؟

من در ابتدا باید بابت این که رسانه‌ها این دست موضوعات را دنبال می‌کنند، ابراز خرسندی کنم. معاونت اجتماعی، رابط ما و رسانه‌هاست اما لازم است اخبار مربوط به حوزه عمل نیروی انتظامی، در فضای مجازی منتشر شود. شاید مردم در روز چند دقیقه‌ای شبکه‌های مختلف تلویزیون را تماشا کنند اما حتما ساعت‌ها برای رسانه‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها وقت می‌گذارند و خود ما هم این کار را می‌کنیم.

این امر، حاکی از برد فضای مجازی در جامعه ماست و این که اخبار ناجا در این فضا منتشر شود، مطلوب و خرسندکننده است و اثر انتشار این محتواها را در نوع رفتار مردم خواهیم دید. اما درباره پرسش شما باید اشاره کنم که استان سمنان یکی از استان‌های امن کشور و آمار جرائم نشان می‌دهد که به لحاظ فراوانی جرائم، استان سمنان یکی از پنج استان اولِ دارای کم‌ترین جرم است.

این امر میسر نشده مگر با همکاری مردم با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، نیروی انتظامی، نیروهای مسلح و سایر ارگان‌هایی که در تولید و حفظ امنیت مشارکت دارند. از طرفی، فارغ از امنیت عینی که در آمارها تجلی پیدا کرده، شما نشانه‌های احساس امنیت یا امنیت ذهنی را در سطح استان سمنان، مشاهده می‌کنید. اگر به استان‌های دیگر کشور مسافرت کنید، یا خویشاوندانی در سایر استان‌ها داشته باشید، برخی از رفتارهای اجتماعی در استان‌های دیگر را غیرمنتظره خواهید یافت.

دو کفه ترازوی امنیت ذهنی و امنیت عینی، در استان سمنان در تعادل‌اند و سطح هردو بالاست. هم مردم در استان به نهادهای امنیتی و انتظامی اعتماد دارند و هم این نهادها با ارائه آموزش‌های لازم، مشارکت مردمی برای حفظ امنیت را مطالبه می‌کنند. طی نظرسنجی‌هایی که در چند سال گذشته انجام شده بود، نیروی انتظامی یکی از ارگان‌هایی بود که مردم بیش‌ترین اعتماد را به آن داشتند.

نوشته استان سمنان در زمره پنج استان دارای کم‌ترین جرم اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: