به گزارش بی‌رسانه، به تازگی بخش نخست گفتگو با محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان را از نظر گذراندید. در بخش دوم این گفتگو به برخی اقدامات در دست اجرا در شهرک‌های صنعتی و اصلاح هیأت مدیره شرکت پرداخته‌ایم. بی‌مقدمه شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می‌کنیم.

بی‌رسانه: اگر بخواهید به یک اقدام مهم در دست اجرا در هریک از شهرک‌های صنعتی استان اشاره کنید، این اقدامات چه خواهند بود؟

مهم‌ترین نیازی که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، نیاز به تأمین آب است. تأمین آب از هر راه ممکن، برنامه اصلی ماست. در شاهرود، گرمسار، دامغان، ایوانکی و سمنان، برنامه‌هایی برای تأمین آب اعم از خرید چاه‌های کشاورزی و تبدیل آن به آب صنعتی و… داریم. پیگیر استفاده از پساب در سمنان، شاهرود و دیگر نقاط استان هستیم. سرنوشت استفاده از پساب سمنان هم در حال تبدیل شدن به سرنوشت پل شهرک صنعتی است.

ما به جد پیگیر هستیم تا بتوانیم از پساب استفاده کنیم. در مصوبات سفر رئیس‌جمهور هم بودجه‌ای در این حوزه دیده شده است. متأسفانه هنوز تفاهم‌نامه‌ای مابین شهرداری، شرکت آب و فاضلاب و شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه استفاده از پساب منعقد نشده اما به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه هستیم. علاوه بر این، توسعه شهرک‌های صنعتی موجود را در برنامه کاری خود داریم.

در شاهرود، یک فاز توسعه ۶۰۰ هکتاری تعریف شده است. اقدامات لازم را برای در اختیار گرفتن یک زمین ۱۰۰ هکتاری در شاهرود را به انجام رسانده‌ایم. در دامغان نیز پیگیر توسعه و تأمین آب هستیم. ضمن آن که پیگیر اخذ زمین، تأمین آب و تأمین زیرساخت‌های ۴ ناحیه صنعتی هستیم. در مهدی‌شهر و شهمیرزاد نیز مسأله تأمین آب را دنبال می‌کنیم. در گرمسار تخصیص خوبی از حبله‌رود گرفتیم و اخیرا با کمک آب منطقه‌ای، این تخصیص دو برابر شده است و می‌کوشیم این آب را به شهرک صنعتی تزریق کنیم.

در ایوانکی که یک شهرک تقاضامحور و مشتری‌پسند است و سرریز صنعت تهران را در خود جای می‌دهد نیز تأمین زمین و آب را در برنامه داریم. یک ذخیره زمین خوب در ایوانکی، از نظر مالی به شرکت شهرک‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را پیش ببرد.

بی‌رسانه: در دوره مدیریت پیشین شرکت شهرک‌ها، یک انتصاب عجیب انجام شد و یکی از اعضای ستاد آقای روحانی به عضویت در هیأت مدیره شرکت شهرک‌ها درآمد! مدیرعامل پیشین تصریح کرده بود که مطابق دستوری که آقای شریعتمداری داده بود، مقرر شده بود که یک عضو ستاد آقای روحانی، بدین‌شکل منصوب شود! آیا ترکیب هیأت مدیره، اصلاح خواهد شد؟

ظاهرا از کشور تکلیفی شده بود و آقای شریعتمداری گفته بود افرادی که در ستاد آقای روحانی فعالیت داشتند، به شرکت وارد شوند. من در این‌باره صحبتی با سازمان داشته‌ام و این مسأله در حال اصلاح است و هیأت مدیره ما هم تغییر خواهد کرد.

نوشته از تلاش برای تأمین آب تا اصلاح هیأت مدیره شرکت! اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: