[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان در دیدار رمضانی با اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام، برخلاف برخی افراد که در ماه مبارک رمضان نماز را کوتاه و مختصر می‌خوانند با طمأنینه و آرامش کامل نماز خواندند و پس از آن نوافل و تعقیبات را نیز به‌جا آوردند که این موضوع بیانگر اهمیت عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: عبادت خالصانه در تمام ماه‌ها به‌ویژه ماه مبارک رمضان به توفیق و عنایت الهی و نیز جدیت و تلاش انسان نیازمند است.

امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، ماه مبارک رمضان را ماه ذکر و یاد خداوند متعال عنوان کردند و این موضوع شامل فعل و ترک می‌شود که خروجی آن گشایش دریچه قلب برای دریافت انوار الهی است؛ گفت: از سوی دیگر ذکر و یاد خداوند بر روی عمل انسان مؤثر واقع می‌شود که این موضوع در خدمت به مردم جلوه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بالاترینِ عبادات و اعمالی که مورد قبول حق‌تعالی قرار می‌گیرد خدمت به مردم است؛ خاطرنشان کرد: ذکر خداوند اگر با خدمت به مردم همراه شود ارزش مضاعف خواهد داشت.

مطیعی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام بر اهمیت مسئله اقتصاد و تأثیر آن بر فرهنگ تأکید کردند که باید به این موضوع توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه صادرات بخش کشاورزی در استان سمنان فعال است که البته باید سهم آن در صادرات افزایش یابد؛ اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند باید به سمت رشد تولید و مهار تورم حرکت کنیم که البته این دو باهم ارتباط دارند و تحقق آن‌ها نیازمند اقدام مسئولان است.

وی افزود: وقتی یک سرمایه‌گذار یا کارخانه‌دار ریسک می‌کند و در چنین شرایطی وارد عرصه تولید می‌شود، همه مسئولان وظیفه دارند از او حمایت کنند.

مطیعی در ادامه یادآور شد: اینکه فرایند ثبت شرکت در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ۴ روز باشد؛ اما در استان ما حتی در چند ماه هم نتوان شرکتی را به ثبت رساند انصافاً دردآور است! خب، رفع موانع تولید وظیفه مسئولان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اگر رفع مشکلات اقتصادی مردم با محوریت رشد تولید و مهار تورم دنبال شود، قطعاً اثرات آن در عرصه فرهنگ و سیاست نیز خودنمایی خواهد کرد؛ عنوان کرد: امیدبخشی به جامعه بدون مهیاکردن زمینه‌های آن و صرفاً با سخنرانی محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه در بخش ترویج فرهنگ قرآنی نیز باید به انس با قرآن توجه ویژه داشت و سند چشم‌انداز قرآنی استان را ترسیم کرد که البته تمام دستگاه‌های فرهنگی باید با آن همراهی کنند؛ بیان کرد: از امکانات و زیرساخت‌های موجود در مساجد می‌توان در برگزاری جلسات و محافل قرآنی استفاده کرد.

وی افزود: دستگاه‌های متولی مساجد به‌ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی باید در اجرای طرح‌های قرآنی مشارکت کنند.

مطیعی تأکید کرد: باید قرآن کریم را از مهجوریت خارج کنیم، به‌گونه‌ای که مفاهیم آن در تمام شئون زندگی ما جاری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه قرآن کریم باید در مدارس و دانشگاه‌ها به طور ویژه موردتوجه قرار بگیرد و در ترویج فرهنگ قرآنی نباید صرفاً به کلاس قرائت اکتفا کرد؛ خاطرنشان کرد: رؤسای محترم دانشگاه‌ها و مدیران آموزش‌وپرورش برای ترویج معارف متعالی قرآنی اقدام ویژه کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: