[ad_1]

کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین سال جاری ۲ هزار و ۶۷۰ مأموریت اورژانسی توسط علوم پزشکی سمنان به انجام رسیده است؛ اظهار داشت: از این تعداد ۱۷۵ مورد مرتبط با مأموریت‌های ترافیکی شهری و ۲۹۵ مورد مربوط به انجام مأموریت مأموریت‌های ترافیکی جاده‌ای بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تعداد کل مصدومین حوادث ترافیکی را ۷۲۷ نفر برشمرد و عنوان کرد: از این تعداد ۲۱۰ نفر مصدومین حوادث ترافیکی شهری و ۵۱۷ نفر مصدومین ترافیکی جاده‌ای بوده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۴۷۷ مورد اعزام به بیمارستان و در ۸ مورد از مأموریت‌ها درمان در محل حادثه صورت‌گرفته است.

قدس در ادامه بیان کرد: در مجموع ۱۱ نفر در حوادث ترافیکی روزهای اخیر جان باخته‌اند که از این تعداد ۶ نفر در محل حادثه و ۵ نفر دیگر در بیمارستان فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین‌ماه ۲ هزار و ۸۰۹ مورد واکسیناسیون انجام شده است؛ ابراز داشت: در این مدت ۱۲۱ نفر به دلیل حیوان گزیدگی به مراکز درمانی _ پیشگیری از هاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به ۴ هزار و ۸۹۲ مورد بازدید صورت‌گرفته از مراکز غذایی، عمومی و کارخانه‌ها در ایام ذکر شده، یادآور شد: طی بازدیدهای صورت‌گرفته یک هزار و ۹۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

قدس در ادامه بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۶۵۱ نفر تحت آموزش‌های چهره‌به‌چهره توسط علوم پزشکی سمنان قرار گرفتند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: