[ad_1]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد سعدی کارشناس سیاسی و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با بیان این که سنگ بنای شکل‌گیری تمدن اولیه اسلامی در زمان رسول گرامی اسلام، از صفر و در مسجد شکل‌گرفته است؛ اظهار داشت: پیامبر اسلام با ایجاد سه پدیده بزرگ فرهنگ اسلامی تمدن اسلامی و حکومت اسلامی زمینه‌ساز گسترش ماندگاری و اعتلای دین مبین اسلام در جهان شد.

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: اروپاییان که خود داعیه‌دار تمدن رومی بودند با گسترش اسلام احساس خطر کرده و لذا وارد نبرد با تمدن و حکومت اسلامی شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حمله دوجانبه به جهان اسلام در قرن‌های ۶ و ۷ هجری عنوان کرد:  اروپاییان از سویی طی جنگ‌های خانمان‌سوز صلیبی مستقیماً به مسلمانان حمله کرده و از سوی دیگر در شرق با تحریک مغول‌ها و تاتارها زمینه‌ساز حمله این دو گروه جهان اسلام شدند.

وی افزود: با حملات صورت‌گرفته، آنچه از جهان اسلام در آن عصر باقی ماند، سرزمینی تکه‌تکه شده و دورانی در سراشیبی انحطاط علوم، تمدن و فرهنگ اسلامی بود؛ درحالی‌که همان زمان خورشید تمدن و پیشرفت علمی در جهان غرب در حال شکل‌گیری بود.

سعدی ابراز داشت: از قرن ۷ هجری تا به امروز بیش از ۷۰۰ سال است که تمدن و فرهنگ اسلامی هدف حملات دشمنان اسلام بوده و هست.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه مصلحان و علمای اسلام از حدود ۱۵۰ سال قبل به فکر افتادند تا جانی تازه به درخت کهن‌سال جهان اسلام بخشند؛ گفت: از این دوران به بعد تحرکات بیداری اسلامی و اسلام‌خواهی از ایران هند عثمانی و مصر شروع شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه انقلاب ما مقدمه تمدن نوین اسلامی در جهان است؛ خاطرنشان کرد: در راستای حرکت‌های بیداری اسلامی علمای جهان اسلام زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی توسط معمار کبیر انقلاب در سال ۴۲ شکل گرفت.

وی گفت: این انقلاب که به‌واقع انفجار نور بود جهان اسلام را که در حال غرق‌شدن در تاریکی لائیسم و ماتریالیسم بود؛ فراگرفت.

سعدی با بیان اینکه پس از این واقعه مهم جمهوری اسلامی ایران تبدیل به مسئله اول تمام کشورهای مزدور و قدرتمند دنیا شد؛ گفت: به همین دلیل مستکبران تمام برنامه‌های براندازانه خود را اعم از فتنه‌ها و جنگ‌ها و… معطوف به سرکوب جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه تمامی ناآرامی‌هایی که آمریکا در منطقه غرب آسیا رقم می‌زند باهدف مقابله و نابودی جمهوری اسلامی ایران است؛ عنوان کرد: جهان اسلام در حال هزینه‌کردن است تا به عمق اندیشه انقلاب اسلامی ایران رسیده و رهبری ولی‌فقیه را برای خود الگو قرار دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی معطوف به شخص نبوده و همواره باقی خواهد ماند؛ اذعان داشت: بنا به فرموده امام انقلاب اسلامی به سایر کشورها و جوامع صادر می‌شود و حتی اگر افرادی از کشتی انقلاب خارج شوند و ریزش‌هایی صورت گیرد و افراد دیگری برخاسته و به پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: