[ad_1]

محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از کسبه‌های سرشناسی شهرستان شاهرود مبنی بر اینکه شخص ناشناسی با انتشار مطالب کذب علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، باعث مزاحمت و هتک حیثیت وی شده است، با دستور قضایی پرونده دراین‌خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا در این زمینه اشاره و افزود: هویت متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی ادامه داد: متهم در مواجه با مستندات غیرقابل‌انکار پلیس، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت به علت برخورد بد شاکی و از روی ناراحتی و عصبانیت اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده است که پرونده تکمیل و به دادسرا ارسال شد.

فدائیان ضمن اشاره به ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بیان داشت: مطابق قانون توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک جرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است؛ لذا  کاربران اینترنتی می‌بایست در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجه‌شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: