[ad_1]

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد:

حجت‌الاسلام عباس خرمیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت،ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: ماه شعبان ظرفیت عظیم برای افزایش معرفت است و می‌بایست از آن برای زندگی عملی بهره گرفت.

وی با اشاره به جشن نیمه شعبان ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) بیان کرد: متولی اصلی جشن‌های نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، از گذشته تا به امروز خود مردم بودند و هستند.

حجت‌الاسلام خرمیان توضیح داد: مردم باید با توجه به معرفت خودشان و در چارچوب ارزش‌های دینی این جشن‌ها را برگزار کنند، تا روح نشاط و شادی در جامه دمیده شود و لذا باید نظارت و هماهنگی توسط نهادهای فرهنگی وجود داشته باشد.

وی در مورد اهم برنامه‌های شهرستان سمنان نیزابراز کرد: برپایی جشن‌ها با شور ونشاط بیشتر مد نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در این رابطه تعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توجه ویژه به مساجد به عنوان خواستگاه انقلاب و ورود به عرصه‌های جدید در دستور کار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: در استان سمنان برنامه های متنوعی در دست اقدام است که ویژه برنامه‌های محوری امسال، احیای شب نیمه شعبان در هفت شهرستان است که در شهرستان سمنان این برنامه به میزبانی مسجد المهدی(عج) برگزار می‌شود.

این مقام مسئول از برگزاری پیاده‌روی در روز نیمه شعبان از امامزاده علی اشرف(ع) به سمت امامزاده یحیی بن موسی(ع) خبرداد و افزود: این پیاده روی با برپایی ۵۰ ایستگاه فرهنگی و جشن و سرور همراه خواهد شد.

بنا به گفته خرمیان، برگزاری جشن ویژه کودکان ونوجوانان در مسجد آل محمد(ص)، اجرای دعای ندبه در مسجد المهدی(ع) و انجام نورافشانی در میدان پیروزی در شب نیمه شعبان از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در شهرستان سمنان است.

وی در مورد اهم برنامه‌های شهرستان شاهورد نیز اعلام کرد: مراسم محوری احیای شب نیمه شعبان در شاهرود به میزبانی مسجد غربا واقع در خیابان فردوسی، مسجد قرآن واقع در خیابان ۲۲ بهمن و مسجد شهدای گمنام واقع در مجموعه آبشار شاهرود برگزار خواهد شد و همچنین در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز استاد پورازغدی سخنرانی خواهد کرد.

این مقام مسئول در مورد اهم برنامه‌های اجرایی در شهرستان دامغان توضیح داد: مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان در دامغان در مسجد امیر و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان اجرایی شده و همچنین کاروان دوچرخه‌سواری نیزاز بلوار شهدا در روز نیمه شعبان به اجرای برنامه در این شهرستان خواهد پرداخت.

خرمیان تاکید کرد: شهرستان گرمسار نیزدر دو نقطه شامل مسجد صاحب الزمان(عج ) قلعه نو خیابان اندیشه و مسجد بقیه الله(عج) مسکن مهر میزبان مراسم محوری احیای شب نیمه شعبان به همراه جشن وسرور است که با هدف ترویج فرهنگ مهدوی، انتظار، گرامی داشت نیمه شعبان و…. با حضور مردم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای شب نیمه شعبان مراسم ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده که شامل مناجات، سخنرانی و… است، تاکید کرد: در مهدی‌شهر مراسم محوری در حسینیه و مسجدالمهدی (عج) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: