[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، رویداد ملی جامعه پرداز در استان سمنان با مشارکت گروه‌های مردمی در حوزه‌ خانواده، جمعیت و ازدواج و به‌منظور شناسایی دقیق و عمیق مجموعه‌های فرهنگی فعال در این زمینه صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کارکرد.

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این رویداد ضمن تقدیر از دغدغه مندان عرصه جمعیت و خانواده گفت: استان سمنان در حوزه جمعیت و خانواده نیاز به تأمل و اهتمام جدی دارد و بر اساس اذعان مسئولان تحقق این مهم در استان نیازمند اقدامات جهادی است.

ریواده در ادامه افزود: استان سمنان متأسفانه بر اساس مستندات در ازدواج رتبه ۳۱ و در طلاق رتبه ۱۷ را در سطح کشور دارد و به همین خاطر این قبیل رویدادها می‌تواند در تحکیم و تشکیل خانواده و فرزند آوری کمک شایانی کند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد:اگرچه استان سمنان شاخص‌های رشد و پیشرفت بسیار زیادی دارد و به‌طور مثال درزمینهٔ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و همچنین پذیرش کرسی‌های آزاداندیشی در سطح کشور بسیار ممتاز است.

این مقام مسئول ابراز کرد: دولت سیزدهم به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است و مهم‌ترین نرم‌افزار آن بیانیه گام دوم انقلاب است و امیدوار هستیم که بتوانیم به مدد این دولت انقلابی و جهادی به مرحله سوم یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و مرحله چهارم یعنی جامعه پردازی دست‌یابیم.

وی از حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه‌های خانواده، زن و جمعیت در استان خبر داد و اظهار داشت: در این همایش ۳۰ مجموعه فعال استان در عرصه‌های مختلف دستاوردها و فعالیت‌های خود را ارائه خواهند داد.

ماموریت بنیاد ملی خانواده در راستای فرمایشات رهبری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رؤیت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده نیز در این همایش گفت: مأموریت‌ بنیاد ملی‌ خانواده‌ در چهار محور تشکیل‌ خانواده‌، تحکیم‌ خانواده‌، تعالی‌ خانواده‌ و فرزند آوری‌ است که مورد تأکید مقام‌ معظم‌ رهبری‌ است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا بنیاد ملی خانواده بر آن شد تا از ظرفیت‌‌های‌ مردمی‌ فعال‌ در عرصه‌ خانواده‌ که در پیشبرد اهداف‌ والای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و در مرحله‌ جامعه‌‌سازی‌ دارند، بهره ببرد.

وی بیان کرد: در این‌ طرح‌ بعد از شناسایی‌ مجموعه‌‌های‌ فعال‌ مردمی‌ در هر استان‌، رویدادی‌ برای‌ شناختن‌ و شناساندن‌ این‌ مجموعه‌‌ها برگزار خواهد شد تا باهم‌ افزایی این‌ مجموعه‌‌های‌ مردمی‌ عملیات‌های مشترک و مدون به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: