[ad_1]

به گزارش قومس؛ محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی که در سرسرای ولایت فرمانداری شاهرود برگزار شد، افزود: کتابداران استان سمنان با رویکرد ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر امسال برگزار کردند.

وی بیان کرد: جمع‌خوانی کتاب، قصه‌گویی، نشست‌های تخصصی کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی و مدارس، معرفی کتاب در نمایشگاه تازه‌های کتاب، مسابقه‌های کتاب‌خوانی، نقاشی و خلاقیت، از جمله فعالیت‌های کتابداران استان سمنان در دهه مبارک فجر بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان کتابداری با برنامه‌ریزی فعالیت‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی باعث افزایش آگاهی، دانش و اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان می‌شوند، ابراز کرد: ایران قوی و توسعه‌یافته در تمامی عرصه‌ها نیازمند تربیت نسلی دانشمند و توانمند است.

طاهریان به استفاده از ظرفیت خیران در امور توسعه‌ای و زیرساختی کتابخانه‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: خیران شهرستان شاهرود تاکنون چهار بار در ساخت و بهره‌برداری از کتابخانه‌های عمومی یاریگر این اداره کل بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی با اختصاص منابع آغاز به کارکرده است، افزود: این جشنواره امسال با نگاه ویژه به زندگانی امام حسن عسگری (ع) و تجربه جدید استفاده از هنرهای تجسمی و دیجیتال در کتاب‌خوانی برای حضور گسترده‌تر مردم و گروه‌های مختلف طرح‌ریزی شده است.

به گفته وی، استان سمنان در جشنواره یازدهم رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مرحله دوم پنجمین لیگ کتاب‌خوانی در شاهرود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: مرحله دوم پنجمین دوره لیگ کتاب‌خوانی این شهرستان هم با استفاده از منابع دوازدهمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی طرح‌ریزی شده است.

سید ابراهیم موسوی افزود: استفاده از ظرفیت مدارس، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و همچنین کانون خادم‌یاران رضوی در دستور کار است.

وی ابراز کرد: با همکاری ستاد یادواره شهدا برای نخستین‌بار در شاهرود زندگینامه شهید میراشرف موسوی، از شهدای جوان دوران دفاع مقدس، توسط یکی از کتابداران این شهرستان به رشته تحریر در خواهد آمد.

در این نشست که با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود، بخشدار مرکزی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شاهرود، شهردار و اعضای شورای شهر رویان، مادر شهید سید اشرف موسوی و همچنین خیران، دهیار و اعضای شورای روستای مغان برگزار شد، درباره برخی مسائل حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بحث و تبادل نظر شد.

شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ مترمربع است.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: