[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ عظیم ابراهیم‌پور مسئول سابق قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحلیلگر سیاسی و سخنران این مراسم، شامگاه یکشنبه در آیین بزرگداشت شهید حسن شاطری با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی، جریان سومی در مقابل دو جریان پیش از خود ایجاد کرده است؛ بیان کرد: جریان‌هایی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا وجود داشت دو جریان کشورهای سلطه‌جو و سلطه‌پذیر بود و همگان در دنیا بر این باور بودند که یا باید سلطه‌گر و یا سلطه‌پذیر بود.

مسئول سابق قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی با معرفی جبهه مقاومت مدل جدیدی را در مقابل سلطه‌پذیری و سلطه‌گری در چشم جهانیان به تصویر کشید.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه امروزه کشورهای جهان از جریان جبهه مقاومت استقبال کرده و به آن متمایل شده‌اند؛ عنوان کرد: به‌عبارت‌دیگر جبهه مقاومت یک تفکر داخلی و معطوف به یک کشور نیست؛ بلکه یک تفکر بین‌المللی و جهانی بوده که علمداران آن حاج‌قاسم سلیمانی‌ها و حسن شاطری‌ها هستند.

وی افزود: اینکه دشمن در تلاش است تا افرادی چون حاج‌قاسم و حاج حسن شاطری را حذف کند نیز به علت علمداری تفکر جبهه مقاومت توسط این بزرگان در جهان است.

ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه دشمن همواره در صدد نابودی جبهه مقاومت است؛ تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان کشورهای مسلمان در سال ۹۰، دنیا وارد پیچی تاریخی شده است که انقلاب اسلامی در این پیچ تاریخی نقش محوری دارد و این پیچ تاریخی نه در داخل کشور که پدیده‌ای جهانی است و باعث به افول گراییدن اروپا و آمریکا شده و قدرت در جهان و آسیا منتقل می‌شود که این‌قدرت همان تفکر و جبهه مقاومت است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه آتلانتیک شمالی در سال ۹۴، خاطرنشان کرد: در این جلسه برژینسکی مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان سخنران جلسه و در میان فرماندهان ناتو از آن می‌کند که چه بخواهید و چه نخواهید دنیا وارد پیچ تاریخی شده و دیگر مدیریت این پیچ تاریخی در دست آمریکا نیست؛ همچنین بنا به تأکید همین فرد، تابلوهای راهنمای این پیچ را خمینی و خامنه‌ای – رهبران انقلاب اسلامی – از قبل نصب کرده‌اند.

وی افزود: به گفته رئیس گروه پیشگویی رژیم صهیونیستی در جلسه خاخام‌های یهود در سال ۹۵ و در ۳۸ سالگی انقلاب، در شرق عالم قدرتی رشد کرده است که هنوز به ۴۰ سالگی نرسیده و این‌قدرت نباید به ۴۰ سالگی برسد چرا که در غیر این صورت قدرتش چندین برابر شده و همین‌قدرت یهود را نابود خواهد.

ابراهیم‌پور تأکید کرد: همه این شواهد و گفته‌ها دلیل روشنی بر حقانیت و اثرگذاری انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به شخصیت بصیر و بزرگ مادر شهید عماد مغنیه، گفت: یک‌بار در دیدار با این مادر شهید طلب نصیحت و توصیه‌ای از وی داشتم و او  عنوان کرد: «تمام داروندار و هستی ما در این دنیا فقط اصلی انقلاب اسلامی و سید علی خامنه‌ای است حواستان به این دو مهم باشد».

وی با بیان اینکه مادر شهید عماد مغنیه علاقه قلبی ویژه‌ای به حاج حسن شاطری داشت؛ ابراز داشت: حاج حسن شاطری به‌خاطر خدمات خالصانه‌اش به جبهه مقاومت، به‌واقع محبوب قلب‌های مردم و نیروهای حزب‌الله لبنان بود.

ابراهیم‌پور یادآور شد: حاج حسن شاطری در جمعی متشکل از سید حسن نصرالله، فرماندهان حزب‌الله و مادر شهید مغنیه، جای قدم‌های این مادر شهید را بوسید و این بیانگر ارادت شهید شاطری به مقام شهدا و پدران و مادران شهدا است.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه بیان کرد: وقتی فردی مانند حاج‌قاسم و شهید شاطری چنین خالصانه به پدر و مادران شهدا تعظیم می‌کند و احترام می‌گذارد خداوند آن فرد را صاحب عزت و عظمت ای بی‌نظیر و مانند شهید حسن شاطری می‌کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: