[ad_1]

به گزارش قومس؛ در نهمین روز از دهه مبارک فجر۱۴۰۱؛ ایستگاه خودکار هواشناسی شهید مشهد امیریه با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد و و ۵۰۰ میلیون ریال هم‌زمان با آیین افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

ایستگاه خودکار هواشناسی شهید مشهد امیریه با حضور سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، مهدی بندرآبادی فرماندار شهرستان دامغان، حجت الاسلام والمسلمین رستمیان امام جمعه دامغان افتتاح شد.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: این پروژه با هدف سنجش پارامترهای هواشناسی و استخراج میانگین پارامترهای اقلیمی در انجام تحقیقات کاربردی در حوزه‌های کشاورزی و مدیریت شهری و کمک در بهبود پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و … برای توسعه شهرستان و پروژه های عمرانی با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهارکرد: این ایستگاه تمام خودکار، قابلیت اندازه گیری با ۶ سنسور اعم از سمت باد، سرعت باد، میزان دما ، رطوبت دما، میزان بارندگی، فشار هوا را دارد که به صورت آنلاین به سازمان هواشناسی کشور و استان وصل می‌شود که با ورود به سایت هواشناسی، می‌توان اطلاعات ۱۰ دقیقه اخیر را استخراج کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: