[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حجاب مسئله‌ای از ضروریات دین مبین اسلام و مورد اهتمام تمام فرق و مذاهب اسلامی است و ریشه در باورهای عمیق دینی ما ایرانیان دارد به‌طوری‌که در زمان ساسانیان که پس از نبوت زرتشت است، افزون بر چادر، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف معمول بود.

اما امروزه موضوع عفاف و حجاب به محل نزاع دشمن با ایران اسلامی تبدیل‌شده و برخی از منتقدان حجاب برای آنکه اصل را تحت‌الشعاع قرار دهند حجاب را در مقابل آزادی قرار می‌دهند، اما حجاب در اسلام به معنای سلب آزادی و حصر خانگی نیست.

اگرچه عده‌ای از روی غرض و مرض بی‌حجابی را انتخاب می‌کنند و در لوای بی‌حجابی به دنبال اعتراض خود نسبت به مسائل سیاسی و حاکمیتی هستند اما در کل وضعیت عفاف در حجاب در جامعه ما مطلوب است و سیاه نمایی رسانه‌های بیگانه جنگی نابرابر از روایات واقعیت است که می‌بایست هوشمندانه نسبت به آن برخورد شود.

خبرگزاری مرآت بنا بر وظیفه خود در راستای تبیین مسئله عفاف و حجاب و بررسی مسائل و مشکلات در این حوزه میزگردی را با حضور صاحب‌نظران و متولیان امر عفاف و حجاب در جامعه برگزار کرده است.

باموازی کاری و کم کاری دستگاهها در ترویج حجاب باید برخورد شود

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در این میزگرد با بیان اینکه امروز مسئله حجاب در کشور ما یک موضوع چالش‌برانگیز در ابعاد سیاسی و فرهنگی است، گفت: دشمن هوشمندانه این موضوع را برای ضربه زدن به کشور و بدنه انقلاب انتخاب کرده و متأسفانه دستگاه‌های حاکمیتی با عملکرد غلط خود جورچین دشمن را تکمیل کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: در طول سال‌های پس از انقلاب مواضع دشمن هر روز پیچیده‌تر شده و نیاز به آن دارد که ما نیز با مقتضیات روز طرح موضع کنیم و در این خصوص نگاه به سخنان رهبری نشان می‌دهد ایشان نیز رویه‌ای ثابت در طی این سال‌ها نداشته و مواضع ایشان نیز تغییر کرده است، به‌طوری‌که حضرت آقا اگر در دهه ۷۰ تأکید بر تذکر لسانی داشتند دیگر در سال‌های بعد این موضوع را تکرار نکردند.

وی؛ مردم، حاکمیت و دشمن را سه کنشگر اصلی حوزه حجاب دانست و تصریح کرد: ابعاد حجاب گسترده است و صرفاً یک موضوع حاکمیتی نیست و نقش مردم را نیز باید در نظر گرفت و از سوی دیگر از نقشه دشمن نیز باید آگاه بود.

این مقام مسئول هدف دشمن از تمرکز بر روی حجاب را از بین بردن سرمایه اجتماعی نظام اسلامی یعنی مردم دانست و ابراز کرد: جنگ روایت‌ها و طراحی دشمن بسیار حرفه‌ای‌تر شده است و بین فضای واقعی جامعه و آنچه توسط بیگانگان روایت می‌شود تفاوت بسیار است که متأسفانه در این راستا مانیز هیچ تلاشی برای ارائه روایت منسجم از بیان حقایق نداریم.

وی در مورد نقش و کنشگری مردم در جامعه اسلامی بیان کرد: بسیاری از مردم نسبت به اصل موضوع عناد ندارند و از روی جهل و ناآگاهی کم حجاب هستند که نیاز به تبیین دارد و اگر کسی منکر را منکر نمی‌داند برای هوشیاری راهی جز تبیین واقعیت وجود ندارد.

عبداللهی تصریح کرد: متأسفانه در بین دستگاه‌های حاکمیتی هیچ جمع‌بندی وجود ندارد و موازی کاری دستگاه‌ها بسیار زیاد است به‌طوری‌که با یک ولنگاری حاکمیتی روبرو هستیم که همه کم‌کاری‌ها را برگرده دیگری می‌گذارند.

وی ضمن بیان اینکه کم‌حجابی یک پدیده سیاسی و واکنش مردم نسبت به‌نظام است یا خیر توضیح داد: متأسفانه این گزاره و دوگانه مطرح‌شده در طرح تبلیغاتی دشمن در حال مخابره است و البته سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای کشف حجاب اعتراضی از سوی دشمن وجود دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشف حجاب خط قرمزی است که نباید به‌مرور زمان عادی شود و نیاز است که برخورد نظامی و قضایی مناسب در این زمینه صورت بگیرد که متأسفانه قوانین بازدارنده ضعیفی وجود داردکه نیاز به اصلاح دارد.

این مقام مسئول با اشاره به کنشگری ضعیف دستگاه‌های مربوطه در عملکرد عفاف و حجاب بیان داشت: متأسفانه انفعال و کم‌کاری دستگاه‌ها بزرگ‌ترین ضعف است که هیچ ارگانی برنامه مشخصی برای عفاف و حجاب ندارد.

وی در مورد عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در حوزه عفاف و حجاب با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار در این زمینه ابراز کرد: متأسفانه هیچ اعتباری در این حوزه به سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص داده نشده و اقدامات انجام‌گرفته باصرفه جویی در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

عبداللهی طرح رفیقانه که در قالب آن افراد مذهبی در رفاقت باکم حجاب‌ها آن‌ها را به حجاب تشویق می‌کنند و همچنین برگزاری تئاتر در این زمینه را اهم اقدامات این نهاد در سطح استان سمنان عنوان کرد.

این مقام مسئول درنهایت شفاف‌سازی دستگاه‌ها نسبت به‌صرف بودجه در حوزه عفاف و حجاب و اصلاح ویرایش قوانین در این راستا و همچنین ساماندهی بازار مد و پوشک و ایجاد قرارگاه مرکزی در حوزه حجاب را از راهکارهای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه دانست.

طرح مدرسه امین می تواند در شفاف سازی مسئله حجاب تاثیرگذار باشد 

[ad_2]

منبع

Shares: