[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از افتتاح اورژانس مرجع کوثر خبر داد و گفت: این اورژانس با مساحتی ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس مرجع از لحاظ وسعت و به روز بودن منحصر به فرد است، افزود: در این اورژانس از فضای آلودگی زدایی استفاده شده است.

قدس از افتتاح ۴ خانه بهداشت در شهرستان دامغان خبر داد و بیان کرد: خانه های بهداشت در روستاهای فرات، حلاجی، بادله کوه و دولت‌آباد با حضور وزیر بهداشت در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اتمام ساختمان مرکز سرطان، اظهار کرد: تجهیزات این بخش باقی مانده است که دستگاه شتاب دهنده و پرتو درمانی در حال انتقال به این مرکز است.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز جامع سرطان یک مرکزی شهری نیست بلکه بین المللی است و با حضور ریاست جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

قدی با اشاره به نبود پزشک جهت راه‌اندازی بخش سوختگی گفت: دستگاه عمق سوختگی در مرکز مستقر شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص ارائه خدمات به همشهریان، اظهار کرد: در یکسال اخیر ۵۱۰ هزار نفر به کیلینیک‌های دانشگاه مراجعه داشته‌اند.

قدس با بیان اینکه ۳۸ هزار بستری در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: ۲۲۰ هزار نفر به اورژانس مراجعه کرده و ۱۷ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دانشگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا در سطح استان در حال کنترل است، بیان کرد: از ابتدای کرونا تاکنون ۶۳هزار نفر کرونای آنها مثبت شد که ۵۱ هزار نفر آنها به صورت سرپایی درمان شده و ۱۲ هزار نفر نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه با اشاره به اشغال ۵۶درصدی تخت‌های بیمارستانهای دانشگاه، اظهار کرد: ۳۰ پایگاه شهری و بین‌شهری و یک پایگاه هوایی اورژانس در سطح استان فعالیت می‌کنند.

قدس با اشاره به افزایش جذب هیئت علمی به صورت پیمانی، افزود: رشته های تحصیلی نیز در این دانشگاه افزایش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی از تحصیل ۵ ملیت در سطح استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان، هند و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: